Partnerzy serwisu:

Niemcy po słabym roku poprawiają punktualność kolei

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Artur Bogdanowicz

Podziel się ze znajomymi:

Niemcy po słabym roku poprawiają punktualność kolei
W kwietniu 96 proc. pociągów DB jeździło punktualnie. Główną przyczyną opóźnień były liczne roboty torowe. Ubiegły rok był dla niemieckiej kolei pod względem punktualności bardzo słaby.

Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) ogłosiły informację na temat punktualności pociągów w minionym miesiącu. Statystyka pokazuje, że niemal 96% pociągów kursowało punktualnie. Główną winę za kwietniowe opóźnienia ponoszą, według przewoźnika, liczne roboty torowe, których liczba corocznie rośnie wiosna oraz pojedyncze awarie nastawni.

81,2% pociągów dalekobieżnych dojechało do stacji punktualnie - jako punktualnie DB określa opóźnienie poniżej 6 minut. Poniżej kwadransa współczynnik ten wyniósł 93,6%. W ruchu lokalnym i regionalnym (DB Regio) wynik był lepszy: 96,2% i 99,4%. Statystyka obejmuje ponad 800 tys. kursów pociągów osobowych w ciągu kwietnia. Ujmuje ona wszystkie stacje i dworce, na których zatrzymuje się w ciągu miesiąca łącznie 20 tys. pociągów dalekobieżnych i 780 tys. pociągów osobowych (włącznie z kolejką podmiejską S-Bahn).

W roku 2013 roczny współczynnik punktualności przestał się poprawiać i pogorszył się po raz pierwszy od kilku lat. Wyniósł on 94,1%. Głównymi powodami były częste załamania pogody powodujące przerwanie ruchu kolejowego, zamknięcia tras (m.in. Hanower-Berlin) oraz kradzieże przewodów trakcyjnych. W skali roku w ruchu dalekobieżnym punktualnych było tylko 73,9% pociągów, zaś w ruchu lokalnym 94,6%.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5