Spółka zależna niemieckiej kolei Deutsche Bahn - DB Regio, odpowiadająca za pasażerskie przewozy regionalne, prowadzi testy lokomotyw, które już niedługo poprowadzą piętrowe wagony obsługujące połączenia dalekobieżne.
Na początku 2011 roku spółka DB Regio zamówiła 27 lokomotyw Traxx. Do tego zostało zakupionych również 137 wagonów piętrowych (zarówno wagony środkowe, jak i sterownicze). Jest to pierwsze zamówienie DB na wagony piętrowe, które będą przeznaczone do obsługi połączeń dalekobieżnych. DB Regio eksploatuje obecnie około 2 tysięcy wagonów piętrowych produkcji Bombardiera, ale wyłącznie w ruchu regionalnym. Nowe pociągi mają kursować przede wszystkim na liniach, gdzie maksymalne prędkości nie przekraczają 160 km/h.
Lokomotywy, spośród których pierwsza trafiła już na testy, są produkowane w fabryce Bombardiera w Kassel, podczas gdy wagony produkowane są w Görlitz (wózki dostarcza fabryka w Siegen).
Przypomnijmy, że lokomotywy poprowadzą wagony pierwszej i drugiej klasy. Wagony w całości będą klimatyzowane. Pasażerowie będą mogli liczyć m. in. na takie udogodnienia jak fotele z podnóżkami, czy rolety przeciwsłoneczne. W wagonach dalekobieżnych znajdą się gniazdka umożliwiające korzystanie z laptopów, elektroniczne ekrany, które wyświetlą informacje dla pasażerów oraz system elektronicznej informacji o rezerwacji miejsc. W pociągach znajdzie się również przestrzeń dla rowerów oraz specjalne strefy dla rodzin. Zamówienie powinno być zrealizowane do końca tego roku.