NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Niemcy: Konduktorzy będą egzekwowali kary za brak maseczek? Związkowcy protestują

| Artur Bogdanowicz 01.09.2020 42

Niemcy: Konduktorzy będą egzekwowali kary za brak maseczek? Związkowcy protestują
fot. Oliver Lang, Deutsche Bahn
Związek zawodowy niemieckich kolejarzy EVG skrytykował plany rządu federalnego i krajów związkowych, według których podróżni bez maseczek obarczeni zostaliby „dodatkową opłatą za przejazd”. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie byłoby konieczne angażowanie policji, a odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów przeniesiona byłaby na pracowników kolei.
Dosłownie i dosadnie podsumowała to Cosima Ingenschay z EVG w piątkowym magazynie porannym publicznej telewizji: "To trik, dzięki któremu pani kanclerz i premierzy krajowi próbują obciążyć personel konduktorski zadaniami należącymi do państwa".

Już dzień wcześniej skomentował to również Klaus-Dieter Hommel z zarządu związku w rozmowie z dziennikiem „Bild”: „Decyzja premierów krajów związkowych naraża życie i zdrowie tysięcy konduktorów” - powiedział. Rozwiązanie to nie podoba się takze niemieclim Liberałom. Minister komunikacji w Nadrenii-Palatynacie i przyszły sekretarz generalny FDP uważa, że „nie można czynić z pracowników kolei swojego rodzaju policji maseczkowej" - To stawia nasz porządek prawny na głowie. Jeśli państwo chce egzekwować obowiązek zasłaniania ust i nosa, to musi to egzekwować np. poprzez zwiększoną obecność policji powiedział minister.

Kanclerz Angela Merkel i premierzy krajów związkowych w czwartkowej telekonferencji uzgodnili minimalną kare za nieprzestrzeganie obowiązku noszenia maseczek. Ma ona wynosić minimum 50 euro. Od 1 września zasady noszenia maseczek zmieniła Grupa Lufthansa.

Jak już pisaliśmy, w Polsce konduktorzy nie mają żadnych narzędzi prawnych, które pomogłyby im egzekwować wymóg założenia maseczki przez pasażerów. Mogą za to zgłosić konieczność interwencji w takiej sprawie na policję.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (994)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (994)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5