Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
14-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Nowe składy dużych prędkości ICE 4, znane wcześniej jako ICx, zostały dziś zaprezentowane pasażerom. Na tory wyjadą w grudniu 2017 roku. 

Trzy miesiące po jubileuszu 25-lecia pociągów ICE w Niemczech Deutsche Bahn przedstawia czwartą generację tych pojazdów. Testy bez pasażerów rozpoczną się już za parę dni, zaś od grudnia zaplanowano testowe kursy z pasażerami w ramach regularnych przewozów.

ICE 4 (do września 2015 określane jako ICx) wyjadą na tory w grudniu 2017 i stopniowo zastępować będą pociągi ICE 1 i ICE 2. Docelowo w ruchu ma się znaleźć 300 składów w dwóch konfiguracjach: dwunasto- (od 2017 roku) i siedmioczłonowej (od 2020 roku). Jednostki będą osiągać prędkość maks. 250 km/h.


Pełny dwunastoczłonowy pociąg ma prawie 350 metrów długości i dysponuje 830 miejscami siedzącymi (w tym 205 w klasie pierwszej), zaś w wersji siedmioczłonowej znajdzie się tam 456 miejsc (w tym 77 w klasie pierwszej), włącznie ze strefą malucha, a także z wagonem restauracyjnym. Wagony posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. W składach znajdą się także miejsca dla rowerów. Dotąd przewóz jednośladów był możliwy tylko w klasycznych składach wagonowych i pociągach regionalnych.

Nowe pociągi Deutsche Bahn zamówiły w maju 2011 roku u Siemensa. Firma ta zdecydowała się na strategiczne partnerstwo ze swoim dotychczasowym konkurentem – firmą Bombardier Transportation. W pierwszym etapie powstanie 130 pociągów, które na tory wyjadą w drugiej połowie 2017 r. (choć pierwotnie do DB miały dotrzeć już w 2016 r.). W kolejnych latach DB otrzyma od konsorcjum kolejne 170 pociągów. Bombardier, posiadający sieć fabryk w całej Europie, odpowiada za produkcję pudeł pojazdów. Część produkcji ulokowano w Polsce, o czym pisaliśmy szeroko w miesięczniku "Rynek Kolejowy".

Aktualizacja, godz. 15:00

Punktualnie o 14:00 pociąg pojawił się na berlińskim dworcu. Film z prezentacji wnętrza nowego pociągu można zobaczyć tutaj.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij