NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]

| Artur Bogdanowicz/Rynek Kolejowy 14.09.2016 1,1k

Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
ICE4 wjeżdża na dworzec fot. Bombardier
Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Nowe ICE4 już na berlińskim dworcu [aktualizacja]
Nowe składy dużych prędkości ICE 4, znane wcześniej jako ICx, zostały dziś zaprezentowane pasażerom. Na tory wyjadą w grudniu 2017 roku. 
Trzy miesiące po jubileuszu 25-lecia pociągów ICE w Niemczech Deutsche Bahn przedstawia czwartą generację tych pojazdów. Testy bez pasażerów rozpoczną się już za parę dni, zaś od grudnia zaplanowano testowe kursy z pasażerami w ramach regularnych przewozów.

ICE 4 (do września 2015 określane jako ICx) wyjadą na tory w grudniu 2017 i stopniowo zastępować będą pociągi ICE 1 i ICE 2. Docelowo w ruchu ma się znaleźć 300 składów w dwóch konfiguracjach: dwunasto- (od 2017 roku) i siedmioczłonowej (od 2020 roku). Jednostki będą osiągać prędkość maks. 250 km/h.


Pełny dwunastoczłonowy pociąg ma prawie 350 metrów długości i dysponuje 830 miejscami siedzącymi (w tym 205 w klasie pierwszej), zaś w wersji siedmioczłonowej znajdzie się tam 456 miejsc (w tym 77 w klasie pierwszej), włącznie ze strefą malucha, a także z wagonem restauracyjnym. Wagony posiadają okna panoramiczne, klimatyzacja przystosowana jest do temperatur od -25 do 45 stopni. W składach znajdą się także miejsca dla rowerów. Dotąd przewóz jednośladów był możliwy tylko w klasycznych składach wagonowych i pociągach regionalnych.

Nowe pociągi Deutsche Bahn zamówiły w maju 2011 roku u Siemensa. Firma ta zdecydowała się na strategiczne partnerstwo ze swoim dotychczasowym konkurentem – firmą Bombardier Transportation. W pierwszym etapie powstanie 130 pociągów, które na tory wyjadą w drugiej połowie 2017 r. (choć pierwotnie do DB miały dotrzeć już w 2016 r.). W kolejnych latach DB otrzyma od konsorcjum kolejne 170 pociągów. Bombardier, posiadający sieć fabryk w całej Europie, odpowiada za produkcję pudeł pojazdów. Część produkcji ulokowano w Polsce, o czym pisaliśmy szeroko w miesięczniku "Rynek Kolejowy".

Aktualizacja, godz. 15:00

Punktualnie o 14:00 pociąg pojawił się na berlińskim dworcu. Film z prezentacji wnętrza nowego pociągu można zobaczyć tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5