NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niemcy: Coraz więcej pieniędzy na odszkodowania za opóźnienia pociągów

| Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 15.07.2014 182

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-07-15 10:43:18 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
CYTAT: "We wrześniu 2013 roku Europejski Trybunał Sprawiedliwości ustanowił, że operatorzy kolejowy powinni wypłacać rekompensaty pasażerom, nawet jeśli do opóźnienia doszło nie z ich winy. Wyrok oznacza, że nawet jeśli opóźnienie jest spowodowane podmyciem torów, gradobiciem, czy huraganem, to operator zawsze jest zobligowany do wypłaty odszkodowania."

Czyli reasumując Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) zgubił rozum i wydaje bezmyślne i kompletnie oderwane od rzeczywistości wyroki!!!

Jeśli dobrze rozumiem, mogę również wnieść sprawę do ETS przeciw producentowi mojego samochodu, jeśli grad zniszczy mi karoserię, drzewo przewróci się i złamie mi auto na pół, albo inny półgłowek wjedzie we mnie na skrzyżowaniu... CZEMU NIE??? PRAWDA???

Przecież to bezdennie głupie!!! Są siły wyższe i wszyscy mamy problem!!! To nie wina przewoźnika, że mamy powódź, huragan, czy np. pożary lasów!!! Masakra...

Naprawdę barany są w tym eurokołchozie... Skoro teraz DB chce, aby inne środki transportu miały te same kary, to również będzie porażka...
Bus się spóźni, bo jest korek... A jaki on ma na to wpływ??? Jeśli był wypadek, albo remontuje się pas drogi??? Wtedy GDDKiA będzie wypłacać odszkodowania kierowcom, bo niestety pomyślała o tym, aby drogi dla tych samych kierowców naprawić???!!!! Przecież to jest chore!!!!
2014-07-15 11:55:03 Autor: thom
---.pool.mediaWays.net
Wczoraj od okolo 21:00 calkowicie zablokowane tory pomiedzy Monachium i Augsburgiem i kompletny brak reakcji DB, po prostu czekac, zadnej informacji o polaczeniach innymi trasami (3 mozliwosci), kompletna ignorancja. Efekt: 3 godziny spoznienia, gdyby sluchac kierownika pociagu byloby 5.
2014-07-15 11:57:14 Autor: thom
---.pool.mediaWays.net
Aha: jeszcze pani konduktor DB po sluznie ale w mundurze, ktora wogole miala mi za zle, ze ja o cos pytalem bo przeciez "skonczyla prace": kiedy wyrazilem opinie na temat jakosci uslug DB spytala, ze skoro jestem niezadowolony to czemu wogole z ich uslug korzystam.
2014-07-15 15:14:54 Autor: wertaxa
---.play-internet.pl
@thom
Daj spokój, każdy może mieć zły dzień, a skoro nie pracowała to miała dość 'namolnego' pasażera...:)
Mógłbym długo pisać, jak niegrzecznie potrafią zachować się polskie konduktorki na trasie Berlin-Gdynia, kiedy pada pytanie o uszkodzoną klimatyzację, brudne fotele, czy brak ogrzewania (zimą)....
2014-07-15 17:18:46 Autor: punktualny
---.centertel.pl
74% punktualnosc dalekobieznych...no i gdzie te matoly co mówią ze polska kolej to same opóźnienia. ?
2014-07-15 18:27:54 Autor: thom
---.pool.mediaWays.net
W odpowiedzi na post wertaxa:
"@thom
Daj spokój, każdy może mieć zły dzień, a skoro nie pracowała to miała dość 'namolnego' pasażera...:)
Mógłbym długo pisać, jak niegrzecznie potrafią zachować się polskie konduktorki na trasie Berlin-Gdynia, kiedy pada pytanie o uszkodzoną klimatyzację, brudne fotele, czy brak ogrzewania (zimą)...."
@wertaxa: DB robi spoznienie praktycznie zawsze, w zeszlym roku zaliczylem w sumie okolo 60 godzin.
2014-07-16 07:22:59 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Nie rozumiem dlaczego w wyniku powodzi przewoźnik ma wypłacać odszkodowania. Niby jakim sposobem można uniknąć wtedy opóźnień? Wstrzymać deszcz modlitwą?
2014-07-16 12:36:10 Autor: dROGOWIEC
---.dip0.t-ipconnect.de
„W roku 2013 w ruchu dalekobieżnym punktualnych było około 74 proc. pociągów DB"..
W takim razie może nie uczmy się od Niemców, w końcu przestańmy ich naśladować i szukajmy własnych rozwiązań...

Gdyby rozkłady w Polsce były układane jak w Niemczech, to z Krakowa do Warszawy dałoby się dojechać w 20 minut krócej (tyle udało się nadrobić opóźnionemu TLK, gdy ostatnio jechałem — trochę ludźmi rzucało przy hamowaniu, ale widać mechanik chciał).
2014-07-18 09:29:36 Autor: Ppp111
---.multimo.pl
Myślę, że zasada “przewoźnik płaci zawsze” ma na celu uniknięcie sytuacji, gdzie pasażer musiałby sam robić dochodzenie, kto zawinił. Przewoźnik płaci, a jeśli nie jest winien, to kieruje roszczenie do winowajcy celem odzyskania pieniędzy.
W przypadku działania siły wyższej – jest to ryzyko przewoźnika.
A co do punktualności DB: jeździ co do minuty, albo ma godzinę opóźnienia z powodu awarii. Na kilkadziesiąt przejazdów, jakie mam na koncie:
Raz nie przyjechał - RE Frankfurt Oder-Berlin, następny za pół godziny, informacje megafonowe podane kilka razy.
Raz chyba się zepsuł - 50 minut opóźnienia na 6km trasie z Hamburga Altony do Hamburga głównego, informacje megafonowe były kilka razy. Do Berlina nadrobił dwie minuty.
Raz się zepsuł, ale nadrobił – odjazd z Cuxhaven opóźniony 10 minut, ale do Hamburga dojechał prawie punktualnie (może dwie minuty opóźnienia).
We wszystkich pozostałych przypadkach pociągi przyjeżdżały punktualnie, nieco przed czasem, w najgorszym wypadku minutę opóźnienia.
Raz udało mi się przesiąść z ICE z Hamburga do RE do Frankfurtu Oder w ciągu dwóch minut, przebiegając z poziomu –2 na poziom +2 na Berlin Hbf. ICE był wtedy co do sekundy.
Pozdrawiam.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5