Coca-Cola w Niemczech coraz częściej korzysta z dalekobieżnych przewozów towarowych drogą kolejową, informują Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn).
W lutym wystartowały dwa kolejne połączenia specjalnie dla tego koncernu, w połowie br. powstanie specjalna „kolejowa sieć towarowa” Coca-Coli, która połączy 13 oddziałów firmy. Przewóz na długości 3 mln kilometrów przesunięty zostanie w ten sposób z autostrad na tory.
Coca-Cola i DB Cargo uruchomiły pierwszy projekt pilotażowy dla kolejowego towarowego transportu krajowego w Niemczech w 2016 roku i stopniowo zaczęły go rozwijać. Docelowo sieć składać się będzie z 19 tras łączących oddziały firmy. Coca-Cola „przechodzi” na tory dzięki elastyczności w dokonywaniu i realizacji zleceń, jakie oferuje DB Cargo. Coca-Cola Company nie ukrywa, że dzięki temu posunięciu będzie w stanie zmniejszyć do 2030 roku emisję gazów cieplarnianych o 30% w stosunku do roku 2019, zaś być może już w 2040 roku osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.
Przebieg współpracy DB Cargo i Coca-Coli:
- 2016: start pierwszych dalekobieżnych połączeń towarowych między oddziałami Coca-Coli w Niemczech
- 2018-2020: zwiększenie liczby lokalizacji firmy w sieci kolejowej z pięciu do jedenastu
- 2018-2020: zwiększenie liczby tras w sieci kolejowej z czterech do dziewięciu
- 2019: ograniczenie emisji CO2 dzięki wykorzystaniu przewozów kolejowych o 700 ton (1,4 mln kilometrów transportu drogowego przeniesionych na tory)
- 2020: ograniczenie emisji CO2 dzięki wykorzystaniu przewozów kolejowych o 1.000 ton (1,7 mln kilometrów transportu drogowego przeniesionych na tory)