NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Niemcy: Autonomiczny pociąg regionalny Alstomu pojedzie z pasażerami

| Jakub Madrjas 29.05.2020 118

Niemcy: Autonomiczny pociąg regionalny Alstomu pojedzie z pasażerami
fot. Alstom
W 2023 roku w Niemczech rozpocznie się pierwsza na świecie automatyczna eksploatacja pociągów regionalnych Alstom Coradia Continental.
Projekt badawczy rozpocznie się w 2021 r., a eksploatacja testowa pierwszych autonomicznych pociągów - na początku 2023 r. W ramach tego projektu dwa pociągi oparte na udanej platformie Coradia Continental zostaną wyposażone w europejski system sterowania pociągiem (ETCS) oraz dodatkowe urządzenia automatycznego prowadzenia pociągu. Urządzenia te umożliwią automatyczną eksploatację, testując różne stopnie automatyzacji (GoA): GoA3 w regularnej eksploatacji pasażerskiej oraz GoA4 podczas manewrowania. GoA3 opisuje w pełni autonomiczny przejazd pociągu, ale z towarzyszącym mu pracownikiem, który może interweniować w eksploatacji w razie zagrożenia. GoA4 oznacza operację bezobsługową, bez personelu na pokładzie, ale z możliwością zdalnego sterowania.

Pociągi mają być eksploatowane w warunkach codziennego ruchu regionalnego. Właścicielem taboru będzie Stowarzyszenie Obszaru Metropolitalnego Brunszwiku (Regionalbahnfahrzeuge Großraum Braunschweig) - główny partner projektu. W projekcie uczestniczy też prywatny przewoźnik Enno, Uniwersytet Techniczny w Berlinie oraz instytut Niemieckie Centrum Lotnictwa (DRL). Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki przyznało Alstomowi nagrodę za start tej inicjatywy.

- W przyszłości zautomatyzowane pociągi zoptymalizują regionalne operacje kolejowe, zmniejszą zużycie energii i zwiększą komfort jazdy. W ten sposób wysoko zautomatyzowana jazda przyczyni się w decydujący sposób do ochrony klimatu i przyczyni się do rozwoju nowoczesnego, atrakcyjnego systemu kolejowego. Po opracowaniu i pomyślnym przetestowaniu pierwszego na świecie pociągu na wodór Coradia iLint, Alstom po raz kolejny jest na czele innowacyjnych zmian w transporcie kolejowym wraz z pilotażem pociągów regionalnych w trybie autonomicznym - mówi Jörg Nikutta, dyrektor zarządzający Alstom w Niemczech i Austrii cytowany w komunikacie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (989)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (989)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5