NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Niemal wszystkie bilety na połączenia PKP IC uruchamiane po 9 grudnia są w sprzedaży

| Michał Szymajda 05.12.2018 2,2k

Niemal wszystkie bilety na połączenia PKP IC uruchamiane po 9 grudnia są w sprzedaży
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Wprowadzenie do sprzedaży biletów na pociągi kursujące po zmianie rozkładu jazdy 9 grudnia trwa w PKP Intercity wyjątkowo długo. Mimo, że nowy rozkład jazdy pociągów wystartuje 9 grudnia wciąż istnieją połączenia, na które nie kupimy biletu.
30 listopada, na 9 dni przed wprowadzeniem w życie nowego rozkładu jazdy, PKP Intercity wprowadziło do sprzedaży większość z pociągów, na które dotąd nie można było kupić biletów. 4 grudnia przewoźnik poinformował, że przez wszystkie kanały sprzedaży (z bardzo nielicznymi wyjątkami) można już kupić bilety na wszystkie pociągi, chyba, że skorzystamy z autobusowej komunikacji zastępczej lub połączeń, gdzie podwykonawcą PKP Intercity jest SKPL (Rzeszów Główny – Zagórz – Rzeszów Główny i Hrubieszów Miasto – Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto). Sprzedaż biletów na te połączenia ma ruszyć w ciągu następnych godzin.

27 listopada rzecznik prasowy PKP Intercity, Agnieszka Serbeńska poinformowała „RK”, że „obecnie większość pociągów jest wprowadzona do systemu, natomiast niestety dla części z nich sprzedaż jest zablokowana z uwagi na wprowadzane dodatkowe zmiany w rozkładach jazdy, wynikające z prowadzonych prac torowych”. Zapytaliśmy o te zmiany PKP PLK. Zarządca torów poinformował, że od 16 listopada nie wnioskował już o wstrzymanie sprzedaży biletów PKP Intercity.

– PKP Polskie Linie Kolejowe wnioskowały o czasowe wstrzymanie sprzedaży biletów na pociągi PKP Intercity (w terminie 13-16.11.2018 r.) kursujące w relacji Warszawa Centralna – Białystok – Warszawa Centralna. Ze względu na prace modernizacyjne konieczne było wprowadzenie korekty zastępczego rozkładu jazdy pociągów w dn. 16.11.2018 r. Od tego dnia PLK nie wnioskowały o blokowanie sprzedaży dla pociągów tego przewoźnika. Wprowadzenie zmian do systemu sprzedaży przez przewoźnika wymagało czasu – napisała Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

PKP Intercity, jako jeden z ostatnich przewoźników w Europie, wprowadza do sprzedaży swoje pociągi kursujące po 9 grudnia. 26 listopada zrobili to Ukraińcy, do dwóch tygodni wcześniej spółki kolejowe prowadzące pociągi dalekobieżne z Zachodniej Europy. Warto jednak podkreślić, że Polska kolej jest największym beneficjentem środków unijnych na modernizację infrastruktury kolejowej na Starym Kontynencie. To musi mieć swoje przełożenie na planowanie ruchu pociągów, zwłaszcza w obliczu licznych opóźnień inwestycyjnych względem planów pierwotnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45835)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45835)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5