NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Niebezpieczne zdarzenie na stacji Wróblin Głogowski. PLK: Zadziałały procedury

| inf. pras. oprac. jm 29.06.2020 95

Niebezpieczne zdarzenie na stacji Wróblin Głogowski. PLK: Zadziałały procedury
fot. KPP Głogów
Zarzuty nieumyślnego sprowadzenia powszechnego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym usłyszał 57-letni maszynista składu towarowego, który nie zatrzymał pociągu przed semaforem, pomimo sygnalizowanego sygnał stój, w wyniku czego wjechał na tor, po którym z przeciwnego kierunku jechał pociąg pasażerski. Pociągi zostały zatrzymane w odległości 1,5 kilometra od siebie. Maszyniście grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności – informuje głogowska policja.
Jak informuje policja, do zdarzenia doszło w niedzielę 28 czerwca br. około godz. 13.30. Jak ustalili policjanci, 57-letni maszynista lokomotywy prowadzącej skład towarowy w kierunku Zielonej Góry w rejonie stacji Wróblin Głogowski, nie zastosował się do sygnału „stój” wyświetlanego na semaforze i wjechał na przeciwległy tor, uszkadzając rozjazd. Tym samym znalazł się na torze po którym poruszał się z przeciwnego kierunku pociąg pasażerski.

Obydwa składy zostały zatrzymane w odległości około 1,5 kilometra od siebie, nie dopuszczając tym samym do ich zderzenia – podaje policja. Maszynista składu towarowego tłumaczył całą sytuację awarią hamulców swojego składu. Mężczyzna był trzeźwy. Na miejscu zdarzenia policjanci przeprowadzili i zabezpieczyli ślady. Trwają czynności w tej sprawie. Maszyniście grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności – podsumowują policjanci.

Uzupełnienie: Jak poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, 28 czerwca godz. 13.30 dyżurny ruchu na stacji Wróblin Głogowski zauważył pominięcie sygnału "stój" przez pociąg towarowy. Wydał maszyniście polecenie zatrzymania składu. – Nie było bezpośredniego zagrożenia w ruchu kolejowym. Zadziałały obowiązujące procedury bezpieczeństwa – podkreślił rzecznik.

Okoliczności zdarzenia ustala komisja kolejowa. Ruch pociągów został przywrócony po około dwóch godzinach. W tym czasie odnotowano stan urządzeń i zabezpieczono możliwość przejazdu przez stację.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5