NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Niebezpieczne zdarzenie na stacji Wróblin Głogowski. PLK: Zadziałały procedury

| inf. pras. oprac. jm 29.06.2020 95

Niebezpieczne zdarzenie na stacji Wróblin Głogowski. PLK: Zadziałały procedury
fot. KPP Głogów
Zarzuty nieumyślnego sprowadzenia powszechnego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym usłyszał 57-letni maszynista składu towarowego, który nie zatrzymał pociągu przed semaforem, pomimo sygnalizowanego sygnał stój, w wyniku czego wjechał na tor, po którym z przeciwnego kierunku jechał pociąg pasażerski. Pociągi zostały zatrzymane w odległości 1,5 kilometra od siebie. Maszyniście grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności – informuje głogowska policja.
Jak informuje policja, do zdarzenia doszło w niedzielę 28 czerwca br. około godz. 13.30. Jak ustalili policjanci, 57-letni maszynista lokomotywy prowadzącej skład towarowy w kierunku Zielonej Góry w rejonie stacji Wróblin Głogowski, nie zastosował się do sygnału „stój” wyświetlanego na semaforze i wjechał na przeciwległy tor, uszkadzając rozjazd. Tym samym znalazł się na torze po którym poruszał się z przeciwnego kierunku pociąg pasażerski.

Obydwa składy zostały zatrzymane w odległości około 1,5 kilometra od siebie, nie dopuszczając tym samym do ich zderzenia – podaje policja. Maszynista składu towarowego tłumaczył całą sytuację awarią hamulców swojego składu. Mężczyzna był trzeźwy. Na miejscu zdarzenia policjanci przeprowadzili i zabezpieczyli ślady. Trwają czynności w tej sprawie. Maszyniście grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności – podsumowują policjanci.

Uzupełnienie: Jak poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, 28 czerwca godz. 13.30 dyżurny ruchu na stacji Wróblin Głogowski zauważył pominięcie sygnału "stój" przez pociąg towarowy. Wydał maszyniście polecenie zatrzymania składu. – Nie było bezpośredniego zagrożenia w ruchu kolejowym. Zadziałały obowiązujące procedury bezpieczeństwa – podkreślił rzecznik.

Okoliczności zdarzenia ustala komisja kolejowa. Ruch pociągów został przywrócony po około dwóch godzinach. W tym czasie odnotowano stan urządzeń i zabezpieczono możliwość przejazdu przez stację.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5