NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Nie tylko RegioJet chce jeździć z Przemyśla do Pragi. Pociąg uruchomi także PKP Intercity

| Michał Szymajda 10.09.2020 136

Nie tylko RegioJet chce jeździć z Przemyśla do Pragi. Pociąg uruchomi także PKP Intercity
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Posłanka Paulina Matysiak pytała Ministerstwo Infrastruktury o plany dotyczące uruchomienia nowych międzynarodowych połączeń dalekobieżnych. Wiemy już, że PKP Intercity planuje uruchomienie dziennego pociągu Przemyśl – Praga. W takiej samej relacji od grudnia chce jeździć prywatny operator RegioJet.
O otwarty dostęp do torów po polskiej stronie czeski prywatny operator RegioJet stara się od kilku miesięcy. Chce jeździć w nocy pociągiem zestawionym głównie z kuszetek. Pomimo trudności z przekraczaniem granicy polsko-ukraińskiej w związku z epidemią koronawirusa, plany operatora cały czas pozostają w mocy. Tymczasem, dzięki odpowiedzi na interpelacje posłanki Pauliny Matysiak, wiemy, że od grudnia 2019, od momentu wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, pociąg w takiej samej relacji planują uruchomić państwowi operatorzy: PKP Intercity i Ceske Drahy.

–  Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2020/2021 (...) planuje się także wydłużenie relacji pociągu IC „Cracovia” (obecnie: Kraków – Praga), który będzie kursował w relacji Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Praga – napisał wiceminister Andrzej Bittel. Dotychczas takiego pociągu nie było w rozkładach jazdy. Potwierdza to też PKP Intercity.

–  Od rozkładu jazdy na 2020/2021 wspólnie z Kolejami Czeskimi uruchomimy połączenie IC „Cracovia” z Przemyśla do Pragi, przed Kraków i Rzeszów. Szczegółowe informacje przekażemy w listopadzie – napisała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. Według naszych informacji pociąg z Czech ma wyjechać w godzinach wczesnoporannych, a wjechać do tego kraju – późnym wieczorem.

– Oczekujemy na decyzję UTK odnośnie przyznania trasy. Wszystkie dokumenty i certyfikaty zostały już przedstawione do urzędu – napisał Aleš Ondrůj, rzecznik prasowy RegioJetu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5