Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag zmodernizował pierwszą lokomotywę dla PKP IC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

Wczoraj zakończyła się modernizacja pierwszej z 20 lokomotyw spalinowych typu SM42 dla PKP Intercity. Newag przekaże ją w lipcu do eksploatacji. Pojazdy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia – Hel czy Kłodzko - Kudowa Zdrój. Wartość projektu wynosi blisko 77 mln zł.

Podpisany z PKP Intercity kontrakt obejmuje przebudowę 20 lokomotyw serii SM42, w tym 10 lokomotyw jednoagregatowych (typ 18D) wyposażonych w system jazdy akumulatorowej z zasobnika energii oraz 10 lokomotyw dwuagregatowych (typ 6Dl) wyposażonych w układ zasilania składu pociągu w energię elektryczną.

Modernizacja lokomotyw objęła zabudowę całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również: mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną.

Zastosowane rozwiązania techniczne i funkcjonalne przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa, zmniejszenia emisji zanieczyszczeń, kosztów eksploatacji oraz znacząco wpływają na poprawę komfortu pracy maszynistów. - Zmodernizowane lokomotywy są "przyjazne" maszyniście. Ergonomiczny pulpit pozwala na intuicyjne i wygodne sterowanie, a zmiany konstrukcyjne na uzyskanie bardzo dobrej widoczności we wszystkich kierunkach, co zmniejsza stres podczas obsługi pojazdu – powiedział Jacek Kosiński, dyrektor Ośrodka Szkoleń Zawodowych PKP Intercity.

Zmodernizowane pojazdy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko - Kudowa Zdrój, Olsztyn - Braniewo, po trasach niezelektryfikowanych. Przeznaczone będą także do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych: Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn i Szczecin. PKP Intercity zapłaci za modernizację blisko 77 mln zł. 70% środków potrzebnych na realizację inwestycji przewoźnik pozyskał z funduszy unijnych. Termin realizacji całego zamówienia przypada na koniec pierwszego kwartału 2015 roku.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 26 sierpnia 2025

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

Pasażer

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

inf. pras. PKP Intercity 20 sierpnia 2025

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Tabor i technika

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć nawet 32 spalinowe zespoły trakcyjne

Jakub Rösler 26 sierpnia 2025

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

Pasażer

PKP Intercity: Część pociągów wakacyjnych zostaje na dłużej

inf. pras. PKP Intercity 20 sierpnia 2025

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Tabor i technika

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij