NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Nawierzchnia jednego z peronów stacji Leszno budowana od nowa [stanowisko Torpolu]

| Michał Szymajda 27.05.2020 130

Nawierzchnia jednego z peronów stacji Leszno budowana od nowa [stanowisko Torpolu]
Rozbierana nawierzchnia peronu nr 1 w LesznieFot. Filip Wybieralski / elka.pl
Ekipy budowlane modernizujące perony stacji kolejowej w Lesznie zrywają nawierzchnię z peronu pierwszego i będą układać ją na nowo. Okazało się, ze betonowe płyty peronowe pojawiły się zbyt blisko skrajni pociągów.
Zrywanie nawierzchni peronu pierwszego leszczyńskiej stacji rozpoczęło się w połowie maja. Do tego czasu był on niemal gotowy. Najpierw ściągnięto betonową kostkę, którą ponownie ułożono na paletach, po czym rozpoczęło się skuwanie betonowej podbudowy. Gdy to się skończy, krawędziowe płyty peronowe zostaną odsunięte od toru. Trzeba będzie ponownie zbudować wylewkę i osadzić kostkę.

Dlaczego to wszystko ma miejsce? Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", płyty, z których pasażerowie wsiadają do pociągów, za bardzo wystają na torowisko i wchodzą w skrajnie pociągów. Oznacza to, że pociąg wjeżdżający w taki peron mógłby zderzyć się z płytami bądź zarysować sobie o nie burty. Mamy w tym miejscu do czynienia z pomyłką wykonawcy (Torpol). PKP Polskie Linie Kolejowe uspokajają jednak, że termin wyznaczony do przekazania peronu zarządcy linii kolejowych jest jeszcze daleko.

– Peron nr 1 jest w budowie. Wykonawca nie zakończył jeszcze prac. Właściwe wykonanie zadania potwierdzą odbiory. Podróżni skorzystają z peronu w lipcu – powiedział Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK. Dodaje, że realizacja prac należy do wykonawcy, który zgodnie z planem musi przygotować obiekt do odbioru.

– Dla zamawiającego istotne są końcowe efekty, które będą ocenione podczas odbioru – mówi Śledziński. Lipiec nie jest jednak pierwszym terminem, na który perony miały być gotowe.

Modernizacja dworca kolejowego w Lesznie trwa od 2018 roku. Wtedy rozpoczęła się przebudową peronów 1 i 2 z wyburzeniem obiektów kolejowych przy Towarowej. W styczniu 2020 rzecznik PKP PLK powiedział, że perony uda się udostępnić dla pasażerów w marcu. Trwać dalej miały jedynie prace związane z naprawą tunelu łączącego perony i budynek dworca.

Zdjęcie peronu w Lesznie publikujemy dzięki uprzejmości portalu elka.pl

Aktualizacja: Stanowisko wykonawcy

Otrzymaliśmy stanowisko od wykonawcy inwestycji, firmy Torpol. – W trakcie realizacji kontraktu stwierdzono usterki w nawierzchni peronu, po czym niezwłocznie przystąpiono do ich usunięcia. Sytuacja nie ma wpływu na terminowość realizowanej inwestycji – zapewnił Piotr Odzijewicz z Torpolu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5