NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nasielsk – Sierpc: Kolejne wakacje bez pociągów. Remont mostu w Płońsku

| Kasper Fiszer 19.07.2021 3k

Nasielsk – Sierpc: Kolejne wakacje bez pociągów. Remont mostu w Płońsku
Stacja kolejowa w Płońskufot. Radowid125, lic. CC BY-SA 3.0
Od początku lipca do połowy sierpnia nie kursują pociągi z Nasielska do Sierpca w północnej części województwa mazowieckiego. Jest to związane z pracami infrastrukturalnymi prowadzonymi przez PLK w Płońsku i w Sierpcu. To już kolejne wakacje, podczas których na kilka tygodni pasażerowie muszą przesiadać się do autobusów zastępczych.
To już trzeci rok, gdy w sezonie letnim na kilka tygodni wstrzymywany jest ruch na lokalnej trasie Nasielsk – Sierpc. Zarządca infrastruktury prowadzi tam bowiem prace o charakterze utrzymaniowym, które mają zakończyć się w sierpniu. Spółka zapewnia, że porozumiała się w tej sprawie z przewoźnikami (pociągi pasażerskie uruchamiają tam tylko Koleje Mazowieckie) i uwzględniła konieczność zmian w opublikowanym z wyprzedzeniem rozkładzie jazdy.

Po wyremontowanym moście pociągi pojadą szybciej

– Prowadzimy naprawę 42-metrowego mostu w Płońsku – mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Inwestycja obejmuje wymianę mostownic, przebudowę przyczółków i podpór oraz zabezpieczenie powłoką antykorozyjną konstrukcji obiektu. Ma to zapewnić dobre parametry obiektu w kolejnych latach.

– W efekcie zniesione zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/godz. – zapowiada nasz rozmówca. Zadanie jest warte ok. 1,5 mln zł, a jego wykonawcą jest Firma Usługowa Robót Specjalistycznych (FURS) z Nowego Targu. Niezależnie od tego latem wymienione mają być też elementy rozjazdów na stacji w Sierpcu. Ruch pociągów ma zostać przywrócony 15 sierpnia, ale prace w Płońsku będą kontynuowane aż do 2022 r.

Spore utrudnienia przez kilka wakacji z rzędu

Poprzednie letnie zamknięcia również były związane z robotami o charakterze utrzymaniowym, ale głównie w zakresie prac torowych. W ciągu ostatnich trzech lat PKP PLK wymieniły szyny i podkłady na ok. 6-kilometrowym szlaku Nasielsk – Cieksyn oraz na stacji Raciąż. W okolicach miejscowości Koziebrody naprawiony został most i przepust. – Ponadto wymienione zostały elementy trzech rozjazdów na stacji Sierpc – wskazuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Szacuje on wartość wszystkich wymienionych prac na 12 mln zł.

– Realizacja tych robót pozwoliła na podniesienie prędkości na obiektach inżynieryjnych z 30 do 60 km/godz. – podkreśla Martyn Janduła. Na odcinku, na którym przeprowadzone zostały prace torowe, dopuszczalna prędkość wzrosła z 60 do 100 km/godz. Przełożyło się to na czterominutowe skrócenie czasu przejazdu. Póki co jednak podróżni muszą liczyć się z jego wydłużeniem – o ile pociąg pokonuje trasę z Sierpca do Nasielska w ok. 1 godz. 45 min, na podróż komunikacją zastępczą trzeba poświęcić ok. 2 godz. 20 min. Czy obecnych utrudnień dało się uniknąć, prowadząc realizowane właśnie prace podczas zeszłorocznego zamknięcia? PKP PLK nie odpowiedziały nam na pytanie, dlaczego zdecydowano się rozbić prace na linii nr 27 na kilka etapów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 27 (10)
(765)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 27 (10)
(765)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5