Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nasielsk – Sierpc: Kolejne wakacje bez pociągów. Remont mostu w Płońsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-07-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nasielsk – Sierpc: Kolejne wakacje bez pociągów. Remont mostu w Płońsku
fot. Radowid125, lic. CC BY-SA 3.0Stacja kolejowa w Płońsku
Od początku lipca do połowy sierpnia nie kursują pociągi z Nasielska do Sierpca w północnej części województwa mazowieckiego. Jest to związane z pracami infrastrukturalnymi prowadzonymi przez PLK w Płońsku i w Sierpcu. To już kolejne wakacje, podczas których na kilka tygodni pasażerowie muszą przesiadać się do autobusów zastępczych.

To już trzeci rok, gdy w sezonie letnim na kilka tygodni wstrzymywany jest ruch na lokalnej trasie Nasielsk – Sierpc. Zarządca infrastruktury prowadzi tam bowiem prace o charakterze utrzymaniowym, które mają zakończyć się w sierpniu. Spółka zapewnia, że porozumiała się w tej sprawie z przewoźnikami (pociągi pasażerskie uruchamiają tam tylko Koleje Mazowieckie) i uwzględniła konieczność zmian w opublikowanym z wyprzedzeniem rozkładzie jazdy.

Po wyremontowanym moście pociągi pojadą szybciej

– Prowadzimy naprawę 42-metrowego mostu w Płońsku – mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Inwestycja obejmuje wymianę mostownic, przebudowę przyczółków i podpór oraz zabezpieczenie powłoką antykorozyjną konstrukcji obiektu. Ma to zapewnić dobre parametry obiektu w kolejnych latach.

– W efekcie zniesione zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/godz. – zapowiada nasz rozmówca. Zadanie jest warte ok. 1,5 mln zł, a jego wykonawcą jest Firma Usługowa Robót Specjalistycznych (FURS) z Nowego Targu. Niezależnie od tego latem wymienione mają być też elementy rozjazdów na stacji w Sierpcu. Ruch pociągów ma zostać przywrócony 15 sierpnia, ale prace w Płońsku będą kontynuowane aż do 2022 r.

Spore utrudnienia przez kilka wakacji z rzędu

Poprzednie letnie zamknięcia również były związane z robotami o charakterze utrzymaniowym, ale głównie w zakresie prac torowych. W ciągu ostatnich trzech lat PKP PLK wymieniły szyny i podkłady na ok. 6-kilometrowym szlaku Nasielsk – Cieksyn oraz na stacji Raciąż. W okolicach miejscowości Koziebrody naprawiony został most i przepust. – Ponadto wymienione zostały elementy trzech rozjazdów na stacji Sierpc – wskazuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Szacuje on wartość wszystkich wymienionych prac na 12 mln zł.

– Realizacja tych robót pozwoliła na podniesienie prędkości na obiektach inżynieryjnych z 30 do 60 km/godz. – podkreśla Martyn Janduła. Na odcinku, na którym przeprowadzone zostały prace torowe, dopuszczalna prędkość wzrosła z 60 do 100 km/godz. Przełożyło się to na czterominutowe skrócenie czasu przejazdu. Póki co jednak podróżni muszą liczyć się z jego wydłużeniem – o ile pociąg pokonuje trasę z Sierpca do Nasielska w ok. 1 godz. 45 min, na podróż komunikacją zastępczą trzeba poświęcić ok. 2 godz. 20 min. Czy obecnych utrudnień dało się uniknąć, prowadząc realizowane właśnie prace podczas zeszłorocznego zamknięcia? PKP PLK nie odpowiedziały nam na pytanie, dlaczego zdecydowano się rozbić prace na linii nr 27 na kilka etapów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5