Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ASO Mieczkowski tańszy od ZNTK Mińsk i Newagu w dużym przetargu KŚ

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
31-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ASO Mieczkowski tańszy od ZNTK Mińsk i Newagu w dużym przetargu KŚ
Fot. Koleje Śląskie / Piotr Farana
Śląski przewoźnik wybrał firmę, która wykona prace na trzecim poziomie utrzymania dla trzech składów EN57. Otwarto również oferty w dużym postępowaniu na naprawy na 4. poziomie siedmiu składów EN57 oraz EN71.

P3 dla EN57 – tylko ZNTK Mińsk

Usługa przeglądu 3. poziomu utrzymania trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKŚ o nr 224, 1533 i 1563 była przedmiotem kolejnego postępowania Kolei Śląskich. Składanie ofert w przetargu trwało do 17 maja, a przewoźnik ustalił, że jedynie cena zadecyduje o zwycięstwie w przetargu.

W zakres przeglądu 3. poziomu utrzymania pojazdu wchodzą prace wykonywane zawsze podczas każdego przeglądu zgodnie z postanowieniami obowiązującej DSU elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przegląd obejmuje prace lub naprawy, które okażą się niezbędne do wykonania w celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji pojazdu, z wyjątkiem napraw powodujących konieczność wymiany głównych podzespołów jak silnik trakcyjny i zestaw kołowy.

Zamawiający zawarł wymóg, że wykonawca ma czas na przeprowadzenie prac maksymalnie przez piętnaście dni od czasu dostarczenia pociągu na przegląd. Pierwszy skład przekazany zostanie wykonawcy nie wcześniej niż 22 maja, drugi – 2 czerwca, zaś ostatni 24 listopada.

W tym przetargu wpłynęła jedynie oferta od Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” z grupy Pesa. Zaproponowała ona wykonanie prac za 793,35 tys. zł brutto. Koleje Śląskie chciały przeznaczyć na ten cel 553,5 tys. zł. Mimo przekroczenia budżetu, przewoźnik poinformował, że może zwiększyć kwotę i udzielić zamówienia. Umowa ma być podpisana w ciągu trzech dni.

P4 dla EN71 oraz EN57 – Newag dużo droższy od konkurencji

Śląski przewoźnik zdecydował także o posłaniu w ramach innego przetargu do naprawy na 4 poziomie utrzymania swoich elektrycznych zespołów trakcyjnych z serii EN57 oraz EN71. Łącznie prace obejmą siedem składów. Do zrealizowania remontu dla każdego pojazdu serii EN71AKŚ o numerach 100 i 101 wykonawca będzie miał 60 dni kalendarzowych. Z kolei dla pojazdów serii EN57AKŚ o numerach 223, 730, 1178, 1533 i 1563, wykonawca będzie miał 45 dni kalendarzowych. Prace powinny zostać wykonane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku.

Koleje Śląskie w pojazdach EN57 oraz EN71 chcą dostosować system informacji pasażerskiej do obecnie obowiązujących wymagań, dlatego zamawiający wymaga zabudowania nowego systemu w pojazdach. W pociągach powinny znaleźć się wyświetlacze LED z informacjami o numerze pociągu, jego rodzaju, trasie czy stacji końcowej. Informacje mają być sprzężone z informacją głosową. Ponadto system ma być sterowany automatycznie z możliwością sterowania manualnego. Dane, m.in. o położeniu pociągu mają być transmitowane do PKP PLK. Z kolei w przypadku składów EN57 we wnętrzu pociągu, na bokach pojazdu oraz przed i na końcu pojazdu pojawi się monitoring.

W postępowaniu na wybór wykonawcy prac na razie dokonano otwarcia ofert. Najtańszą ofertę złożyła firma ASO Mieczkowski – na kwotę 19,65 mln zł brutto. Niewiele droższy okazał się ZNTK „Mińsk Mazowiecki”, bo ich oferta to 20,4 mln zł. Trzecia oferta pochodzi od Newagu, zaś kwota w niej zawarta to aż 35,89 mln zł brutto. Zamawiający na zamówienie przeznaczył 20,541 mln zł brutto.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5