NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

ASO Mieczkowski tańszy od ZNTK Mińsk i Newagu w dużym przetargu KŚ

| Martyn Janduła 31.05.2017 47

ASO Mieczkowski tańszy od ZNTK Mińsk i Newagu w dużym przetargu KŚ
Fot. Koleje Śląskie / Piotr Farana
Śląski przewoźnik wybrał firmę, która wykona prace na trzecim poziomie utrzymania dla trzech składów EN57. Otwarto również oferty w dużym postępowaniu na naprawy na 4. poziomie siedmiu składów EN57 oraz EN71.
P3 dla EN57 – tylko ZNTK Mińsk

Usługa przeglądu 3. poziomu utrzymania trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKŚ o nr 224, 1533 i 1563 była przedmiotem kolejnego postępowania Kolei Śląskich. Składanie ofert w przetargu trwało do 17 maja, a przewoźnik ustalił, że jedynie cena zadecyduje o zwycięstwie w przetargu.

W zakres przeglądu 3. poziomu utrzymania pojazdu wchodzą prace wykonywane zawsze podczas każdego przeglądu zgodnie z postanowieniami obowiązującej DSU elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przegląd obejmuje prace lub naprawy, które okażą się niezbędne do wykonania w celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji pojazdu, z wyjątkiem napraw powodujących konieczność wymiany głównych podzespołów jak silnik trakcyjny i zestaw kołowy.

Zamawiający zawarł wymóg, że wykonawca ma czas na przeprowadzenie prac maksymalnie przez piętnaście dni od czasu dostarczenia pociągu na przegląd. Pierwszy skład przekazany zostanie wykonawcy nie wcześniej niż 22 maja, drugi – 2 czerwca, zaś ostatni 24 listopada.

W tym przetargu wpłynęła jedynie oferta od Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” z grupy Pesa. Zaproponowała ona wykonanie prac za 793,35 tys. zł brutto. Koleje Śląskie chciały przeznaczyć na ten cel 553,5 tys. zł. Mimo przekroczenia budżetu, przewoźnik poinformował, że może zwiększyć kwotę i udzielić zamówienia. Umowa ma być podpisana w ciągu trzech dni.

P4 dla EN71 oraz EN57 – Newag dużo droższy od konkurencji

Śląski przewoźnik zdecydował także o posłaniu w ramach innego przetargu do naprawy na 4 poziomie utrzymania swoich elektrycznych zespołów trakcyjnych z serii EN57 oraz EN71. Łącznie prace obejmą siedem składów. Do zrealizowania remontu dla każdego pojazdu serii EN71AKŚ o numerach 100 i 101 wykonawca będzie miał 60 dni kalendarzowych. Z kolei dla pojazdów serii EN57AKŚ o numerach 223, 730, 1178, 1533 i 1563, wykonawca będzie miał 45 dni kalendarzowych. Prace powinny zostać wykonane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku.

Koleje Śląskie w pojazdach EN57 oraz EN71 chcą dostosować system informacji pasażerskiej do obecnie obowiązujących wymagań, dlatego zamawiający wymaga zabudowania nowego systemu w pojazdach. W pociągach powinny znaleźć się wyświetlacze LED z informacjami o numerze pociągu, jego rodzaju, trasie czy stacji końcowej. Informacje mają być sprzężone z informacją głosową. Ponadto system ma być sterowany automatycznie z możliwością sterowania manualnego. Dane, m.in. o położeniu pociągu mają być transmitowane do PKP PLK. Z kolei w przypadku składów EN57 we wnętrzu pociągu, na bokach pojazdu oraz przed i na końcu pojazdu pojawi się monitoring.

W postępowaniu na wybór wykonawcy prac na razie dokonano otwarcia ofert. Najtańszą ofertę złożyła firma ASO Mieczkowski – na kwotę 19,65 mln zł brutto. Niewiele droższy okazał się ZNTK „Mińsk Mazowiecki”, bo ich oferta to 20,4 mln zł. Trzecia oferta pochodzi od Newagu, zaś kwota w niej zawarta to aż 35,89 mln zł brutto. Zamawiający na zamówienie przeznaczył 20,541 mln zł brutto.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (652)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (652)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS