Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Największy kontrakt na lokomotywy wielosystemowe w Polsce podpisany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
22-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Największy kontrakt na lokomotywy wielosystemowe w Polsce podpisany
fot. Siemens Mobility
Siemens Mobility oraz Cargounit ogłosiły podpisanie umowy ramowej na dostawę wraz z utrzymaniem do 30 najnowocześniejszych lokomotyw – Vectron MS. Kontrakt obejmuje dostawę 10 pojazdów do końca 2023 r. z opcją na zamówienie kolejnych 20 lokomotyw do 2024 r. Dwie pierwsze lokomotywy zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

Jak dotąd w latach 2018-2019 Cargounit zamówił łącznie 6 lokomotyw Vectron MS, z których ostatnie dwa pojazdy zostały dostarczone w czerwcu 2021 r. Zgodnie z zawartą właśnie umową do 2023 r. jego flota powiększy się o kolejne 10 pojazdów, z możliwością skorzystania z opcji na dostawę dodatkowych 20 lokomotyw do 2024 r. W przypadku skorzystania z dodatkowej opcji dostawy Cargounit będzie dysponował aż 36 lokomotywami Vectron MS od Siemens Mobility.

– Zamówione lokomotywy Vectron MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, opcjonalnie na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Co niezwykle ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

– Strategia C zakłada dynamiczny rozwój poprzez inwestycje w nowoczesne lokomotywy elektryczne. Zakup lokomotyw Vectron MS, stanowiących trzon floty lokomotyw wielosystemowych wiodących przewoźników narodowych oraz przewoźników prywatnych, doskonale wpisuje się w plany rozwojowe naszej spółki. Przewozy międzynarodowe, zwłaszcza w segmencie intermodalnym, są najszybciej rosnącym segmentem rynku zaś lokomotywy Vectron MS są sprawdzoną i cenioną platformą lokomotyw wielosystemowych z homologacją na wiele krajów Europy. Istotnym aspektem przy wyborze dostawcy lokomotyw wielosystemowych była możliwość szybkiej realizacji dostaw w pełni homologowanych lokomotyw, aby odpowiedzieć na bieżące zapotrzebowanie naszych klientów. – mówi Łukasz Boroń, prezes zarządu Cargounit.

– Bardzo się cieszymy z naszego największego do tej pory zamówienia Vectron MS z Polski. Dzięki temu zamówieniu Cargounit inwestuje w najnowocześniejsze uniwersalne lokomotywy na rynku europejskim. Dzięki modułowej konstrukcji lokomotywy oferują operatorom maksymalną elastyczność dla zrównoważonego, transgranicznego transportu kolejowego – mówi Albrecht Neumann, prezes pionu taborowego w Siemens Mobility ds. taboru Siemens Mobility.

– Widzimy dwucyfrowe wzrosty dynamiki przewozów intermodalnych w regionie krajów Trójmorza, stąd nasza decyzja o zakupie lokomotyw w dwóch wariantach wyposażenia A10 z homologacją na: Polskę, Niemcy, Holandię, Czechy, Słowację, Węgry i Austrię, oraz A17 z homologacją na: Polskę, Niemcy, Czechy, Słowację, Węgry, Austrię, Chorwację, Słowenię i Serbię z opcją doposażenia lokomotyw w obydwu wariantach o homologację na Rumunię i Bułgarię. Wraz z dostawą tych lokomotyw nasi klienci w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zyskają jeszcze więcej możliwości realizacji przewozów kolejowych przy użyciu niezawodnych i nowoczesnych lokomotyw w relacjach Wschód-Zachód oraz Północ-Południe. – podsumowuje Łukasz Boroń, prezes Cargounit.

W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez Cargounit, DB Cargo Polska, PKP Cargo, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie blisko 60 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników, a znacznie więcej wjeżdża codziennie na polskie tory z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1100 lokomotyw Vectron dla 56 klientów w 16 krajach. Flota Vectronów przejechała już blisko 500 mln kilometrów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij