NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Najpotężniejszy dźwig i największy rozjazd w Grodzisku

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 15.09.2014 2,4k

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-09-15 18:26:22 Autor: Bart
---.dynamic.chello.pl
Ładnie... :)
2014-09-15 18:32:45 Autor: Rudolph Valentino
---.adsl.inetia.pl
Aż się chce czytać takie wiadomości.
2014-09-15 18:53:45 Autor: MateuszZ
---.free.aero2.net.pl
Imponujace...a tak na marginesie czy kpgoś pojebało na posterunku Malbork? W dniu dzisiejszym pociag 50648 podjerdza na stacje Malbork. Obsluga wygania ludzi 10 minut. Pociag pusty jedzie ok 1km w strone Elblaga. Pociag wraca na ten sam peron jako 50606 ludzie wsiadaja. Pociag odnotowuje 30 minut opoznienia. UTK zawita do Malborka? Ten cyrk nadal trwa
2014-09-15 18:57:35 Autor: młody
---.adsl.inetia.pl
No i znowu ktoś wyrzucił kupę kasy w błoto. Żaden pociąg nie pojedzie 130km/h na kierunek zwrotny. Nie ma w tym kraju semafora który by pokazał taką prędkość.
Bo u nas na bok można pojechać tylko z trzema prędkościami: 40, 60, lub 100 km/h. Innych prędkości nie ma w instrukcji o sygnalizacji i na pewno nie da się jej zmienić do grudnia tego roku :-)
2014-09-15 18:59:31 Autor: MateuszZ
---.free.aero2.net.pl
Pociag ten od samego poczatku mial na tablicach Elblag. Podjechal na stacje Malbork o dziwo..o czasie...jednak tam krecil sie w kolko i wygenerowal 30 minut. Nie ogarniam
2014-09-15 18:59:44 Autor: MateuszZ
---.free.aero2.net.pl
Pociag ten od samego poczatku mial na tablicach Elblag. Podjechal na stacje Malbork o dziwo..o czasie...jednak tam krecil sie w kolko i wygenerowal 30 minut. Nie ogarniam
2014-09-15 19:01:31 Autor: z torów plk
---.dip0.t-ipconnect.de
Można radykalnie skrócić montaż z zabudową ? Można ! Ale nie może obowiazywać kryterium najniższej ceny. A "tłusty misiu" może się czegoś nauczy ( oprócz robienia kasy } !
2014-09-15 19:03:22 Autor: Fragles
---.adsl.inetia.pl
To ja już nie rozumiem... Na forum SSC piszą , że na Łódź - Wawa nic się nie dzieje. Tu widzimy , że jednak się dzieje. Jak jest?
2014-09-15 19:04:17 Autor: z torów plk
---.dip0.t-ipconnect.de
W odpowiedzi na post młody:
"No i znowu ktoś wyrzucił kupę kasy w błoto. Żaden pociąg nie pojedzie 130km/h na kierunek zwrotny. Nie ma w tym kraju semafora który by pokazał taką prędkość.
Bo u nas na bok można pojechać tylko z trzema prędkościami: 40, 60, lub 100 km/h. Innych prędkości nie ma w instrukcji o sygnalizacji i na pewno nie da się jej zmienić do grudnia tego roku :-)"
Młody , rzeczywiście jestes za młody aby poruszać tę problematykę. O odpowiednim wskaźniku zapewne się nie słyszało ?
2014-09-15 19:11:07 Autor: Piotr Jankowski
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@mlody- przeczytaj sobie o wskazniku W21 i wtedy wypowiedz sie czy sygnalizacji nie da sie zmienic i czy kasa zostala wywalona w bloto. Dla przykladu zastosowania tego wskaznika przeczytaj sobie o ukladzie torowym i sterowaniu stacja Pszczółki
2014-09-15 19:47:50 Autor: rers
---.dynamic.chello.pl
Na pewno "Jego całkowita długość wynosi 94 306 cm"?
To by było 1000m? Nie powinno być 94 306 mm czyli 94m?
2014-09-15 20:09:15 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
do RYNEK-KOLEJOWY

Z okazji 25-lecia wolnej Polski oraz okrągłej rocznicy naszego członkostwa w Unii Europejskiej redakcja „Rynku Kolejowego” postanowiła wyróżnić firmy oraz osoby najbardziej zasłużone dla branży kolejowej w naszym kraju. Honorowe wyróżnienia zostaną wręczone podczas uroczystej gali Kongresu Kolejowego, który odbędzie się w Łodzi, 8 października.

CZEGO BOI SIĘ REDAKCJA, ŻE NIE POZWOLI KOMENTOWAĆ TEJ ATRAKCJI ROKU ?
2014-09-15 21:02:58 Autor: ol
---.toya.net.pl
na pkp stosowane są tablice świetlne pokazujące prędkość w okręgu zwrotnicowym -wyświetlane wraz z semaforem
2014-09-15 21:08:08 Autor: laik
---.adsl.inetia.pl
Dla czego nie zastosowano krzyżownicy z ruchomym dziobem? Przecież na tak wielkim promieniu występuje bardzo długa nieciągłość na krzyżownicy. Po drugie przy tak dużej szybkości na bok będzie silny wstrząs spowodowany przez kierownicę oraz potężne naprężenia w układzie kołowym.... W Legionowie naćkali rozjazdów z ruchomym dziobem po przysłowiowy wuj, a tu przyoszczędzili. Przy ogromnej ilości pociągów w ciągu doby może się okazać, że nawet manganowe dzioby się rozklepią.
2014-09-15 21:20:05 Autor: ccp
---.dynamic.chello.pl
Ciekawe jak to ma podnieść prędkość pendolino, skoro na cmk przez te rozjazdy to kierunek na wprost. Zaś na zwrotnym w porównaniu do zastosowania R1200 uzysk czasu przejazdu jest rzędu kilkudziesięciu sekund.
2014-09-15 21:50:39 Autor: W-7
---.dynamic.gprs.plus.pl
Fajnie ale małe ale: na ruchomy dziób krzyżownicy to już nie starczyło? Trochę żal, że przy takim rozjeździe takiego "luksusu" zabrakło.
2014-09-15 22:48:09 Autor: pszalk
---.toya.net.pl
Szkoda, że w tak ruchliwym miejscu nie zdecydowano się na zrobienie bezkolizyjnego rozplotu linii 1 i 4. Wtedy wystarczyłyby 2 takie rozjazdy. Koszt początkowy pewnie byłby większy, ale koszt późniejszego utrzymania niższy a i układnie rozkładów jazdy łatwiejsze. Ciekawe jaka będzie trwałość nowych rozjazdów przy tak dużym ruchu pociągów jadących "na bok" z prędkością 130 km/h, chociaż niezrównoważone przyspieszenie odśrodkowe przy tej prędkości wyniesie "tylko" 0,52 m/s2 wobec dozwolonych wg nowego rozporządzenia 0.72 m/s2, i będzie nawet mniejsze niż na "starych" rozjazdach R1200 przy V=100 km/h (0.64 m/s2).
2014-09-15 23:11:27 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
No pięknie, imponujące!

Wiecie wszystko fajnie, ale jak jechałem z 2 tygodnie temu, to w sumie od Grodziska do W-awy odniosłem wrażenie, patrząc na zaawansowanie prac, że tam Pendolino to owszem pojawi się, ale w grudniu 2015 roku...

...no, ale to było pod koniec sierpnia. Cóż, Prezes Paszkiewicz zarzekał się w sejmie, że "tory będą przejezdne na 14 grudzień br!".

***
Żeby tylko te tory jakoś przytwierdzili, już pal licho z tłuczniem czy zasilaniem. Jakoś to będzie.
2014-09-15 23:42:34 Autor: havranek
---.59.74.225
Dziwne, że nie ma ruchomego dzioba krzyżownicy. Zastanawiam się ile procentowo (nie kwotowo) byłby to większy koszt.
2014-09-16 07:05:39 Autor: xyz123
---.free.aero2.net.pl
Własnie widze postęp prac przy nasypie poniedzy Tczewem i Pszczolkami. Tradycyjnie dla pkp plk Gdansk..czyli wolno albo nic sie nie dzieje. Jedno moge byc juz pewny. Pendolino pojedzie przez Zajączkowo Tczewskie :):):):):) oj będzie zabawa będzie sie działo....kibel jadac tam skrzypi trzesie sie jakby miał sie rozpasc przy vmax 40h
2014-09-16 07:06:42 Autor: xyz123
---.free.aero2.net.pl
Własnie widze postęp prac przy nasypie poniedzy Tczewem i Pszczolkami. Tradycyjnie dla pkp plk Gdansk..czyli wolno albo nic sie nie dzieje. Jedno moge byc juz pewny. Pendolino pojedzie przez Zajączkowo Tczewskie :):):):):) oj będzie zabawa będzie sie działo....kibel jadac tam skrzypi trzesie sie jakby miał sie rozpasc przy vmax 40h
2014-09-16 07:56:11 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Skrócenie czasu jazdy pociągu o około 2 minuty. Zwrot nakładów na zabudowę tego rozjazdu po około 187 latach. Jest fajnie.
2014-09-16 09:08:04 Autor: xmen73
---.dynamic.chello.pl
@młody

Młodzieńcze a czy miałeś kiedyś instrukcję Ie - 1 w swoich dłoniach?
Zapewne nie. Gdyby tak było to byś wiedział, ze nie od dziś jest tam wskaźnik W 21.
Nadejdzie może pora aby wreszcie został on zastosowany.
Więc nie siej fermentu.
2014-09-16 09:30:36 Autor: Y
---.static.ip.netia.com.pl
@mathewicforum
...no, ale to było pod koniec sierpnia. Cóż, Prezes Paszkiewicz zarzekał się w sejmie, że "tory będą przejezdne na 14 grudzień br!".

Co to znaczy, że tory będą "przejezdne"? Czyżby miała się powtórzyć sytuacja z "przejednością polskich autostrad na Euro 2012" (jeden pas asfaltu z ograniczeniem do 70km/h, bez barier ochronnych, MOP-ów, tablic informacyjnych i innych tego rodzaju niepotrzebnych d...ereli) a potem ponowne zamknięcie na dokończenie inwestycji?
2014-09-16 09:38:33 Autor: peron7
---.play-internet.pl
ŁAŁŁ!!! powiedziałem o tym babci,a ta wyskoczyła z kapci.Dobre wieści,dobre.
2014-09-16 18:06:15 Autor: Rydz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do 200 km/h nie oznacza 200 km/h. Nie ma ruchomej dziobnicy, nie ma 200 km/h.
2014-09-16 19:33:22 Autor: kolejarz77
---.adsl.inetia.pl
A tak na marginesie, to 130km/h na kierunek zwrotny to szału nie ma. Powiedziałbym cienizna w porównaniu z niektórymi krajami.
2014-09-16 22:26:24 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Y:

Tak, najpewniej tak będzie :D.
2014-09-16 22:27:03 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Rydz:
"Do 200 km/h nie oznacza 200 km/h. Nie ma ruchomej dziobnicy, nie ma 200 km/h."
A to co ? Kolejny nonsens !? Czy coś w Id4 mnie ominęło ?!
2014-09-17 10:19:15 Autor: Czyt
---.ksiaznica.szczecin.pl
Też pytam - Co z tą krzyżownicą? przy tak małym kacie będzie tam długi pas wąskiej powierzchni szyny (był to podstawowy argument - kiedyś- na nie) czy z czasem się nie rozklepie? Może przydałoby się dobre zdjęcie tego elementu.
2014-09-17 15:44:13 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Y:
"@mathewicforum
...no, ale to było pod koniec sierpnia. Cóż, Prezes Paszkiewicz zarzekał się w sejmie, że "tory będą przejezdne na 14 grudzień br!".

Co to znaczy, że tory będą "przejezdne"? Czyżby miała się powtórzyć sytuacja z "przejednością polskich autostrad na Euro 2012" (jeden pas asfaltu z ograniczeniem do 70km/h, bez barier ochronnych, MOP-ów, tablic informacyjnych i innych tego rodzaju niepotrzebnych d...ereli) a potem ponowne zamknięcie na dokończenie inwestycji?"
A to akurat norma. Przecież tuż przed wyborami do PE szumnie p. Bieńkowska czy nawet p. Tusk otwierali autostradę, by 5 dni później (ale już po wyborach) ją zamknąć :-)
2014-09-18 02:37:08 Autor: papies
---.broadband.corbina.ru
Chciałem tylko napisać że domżalski to k...w
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5