rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Technika
Data dodania: 2014-04-03 11:49:14
(źródło: Track Tec )
A A A drukuj
Track Tec zakończył prace nad rozjazdem kolejowym o promieniu 2500 m

Grupa Track Tec dokonała odbioru technicznego pierwszego w Polsce prototypowego rozjazdu kolejowego o promieniu 2500 m, dostarczonego PKP PLK na potrzeby modernizacji linii Warszawa – Skierniewice. Konstrukcja rozjazdu jest dostosowana do prędkości przejazdu pociągów do 200 km/h.

 fot. Orem, wikipedia.org  fot. Orem, wikipedia.org
Przyporządkowane tagi:

Prototypowy rozjazd R2500m, wykonany w całości w zakładzie Track Tec, zostanie zabudowany na stacji Grodzisk Mazowiecki i jest pierwszym w Polsce rozjazdem o tak dużym promieniu. Całkowita długość rozjazdu wyniosła 94,3 m. Konstrukcja przyczyni się do podniesienia, możliwej na tym odcinku, prędkości przejazdu na kierunku prostym do 160km/h i na kierunku zwrotnym do 130km/h. Zwrotnica rozjazdu wykonana z kształtowników iglicowych oraz szyn ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Została ona przystosowana do zabudowy wielonapędowego układu sterowania rozjazdem, za pomocą nowoczesnych napędów zwrotnicowych. Zastosowanie rozjazdu R2500 na wskazanym odcinku, pozwoli na skrócenie czasu podróży, zwiększenie przepustowości jak i bezpieczeństwa podróżnych.

– Od wielu lat Grupa Track Tec prężnie rozwija swój potencjał technologiczny, nie tylko odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, ale również wyprzedzając trendy. Konsekwencja w doskonaleniu naszych wyrobów pozwala na skuteczniejszą i bardziej kompleksową obsługę naszych odbiorców. Świadectwem jakości oraz innowacyjności Grupy jest przede wszystkim systematycznie poszerzające się grono naszych klientów za granicą jak i docenienie naszych produktów na rynku macierzystym – podsumowuje Jarosław Pawluk, prezes zarządu Track Tec. 

Grupa Track Tec systematycznie wpływa na wzrost zaawansowania technologicznego polskiej kolei. W swoim portfolio spółka posiada liczne, przetestowane już rozwiązania, które wpływają na optymalizację kosztów oraz przyczyniaj się do podniesienia prędkości przejazdów na polskich torach. Dotychczas do sieci PKP PLK, Track Tec dostarczył prototypowe rozjazdy o promieniu od 190 m do 1200 m, montowane na podrozjazdnicach strunobetonowych. W pierwszym kwartale 2013 roku spółka zwyciężyła w przetargu na dostawy podkładów i podrozjazdnic dla PKP PLK oraz podpisała umowę o wartości 3,5 mln zł na dostawy płyt przejazdowych CBP.

Innowacje Track Tec systematycznie spotykają się z uznaniem rynku. W 2013 roku Grupa Track Tec została wyróżniona wieloma prestiżowymi nagrodami. W odbywającym się w ramach Międzynarodowych Targów Trako konkursie im. inż. Ernesta Malinowskiego nagrodzona została za projekt usprawniający pracę rozjazdu kolejowego. Spółka została także nagrodzona za osiągnięcia w dziedzinie transportu szynowego „Symbolem 2013”.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
6
Komentarze:
2014-04-03 12:02:09 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Przepraszam ale płyty przejazdowe CBP to już konstrukcyjny przeżytek :-)
2014-04-03 13:33:43 Autor: Hrc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a co bedzie po tym 200km/h jezdzic? en57?
2014-04-03 13:50:50 Autor: RazPutin
---.free.aero2.net.pl
no en57 Pendolino.nie.kupili to polaczki będą jeździć złomem, u nas w rassiji mamy sapsana w wy
bidoty stare kible
2014-04-03 15:07:38 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116
Avatar
Gubernator Kalifornii
Już lepiej dać logo TrackTec niż zdjęcie starego rozjazdu...

Teraz wygląda to tak, jakby był artykuł o Pendolino, a załączono by zdjęcie parowozu...
2014-04-03 15:32:13 Autor: NICK
---.50.233.98
Nic nie ujmując Koltramowi (on podjął się tylko produkcji) sam rozjazd to taki konstrukcyjny
dziwoląg na potrzeby jednego węzła - "bo tak się mi zaprojektowało układ torowy".
2014-04-03 15:57:05 Autor: Ydo
---.play-internet.pl
W tytule: "Konstrukcja rozjazdu jest dostosowana do prędkości przejazdu pociągów do 200 km/h".
W treści: "Konstrukcja przyczyni się do podniesienia, możliwej na tym odcinku, prędkości
przejazdu na kierunku prostym do 160km/h i na kierunku zwrotnym do 130km/h".
No to jak w końcu? Ile?
2014-04-03 16:03:57 Autor: NICK
---.50.233.98
Konstrukcja ma chyba dopuszczenia na 160 i tyle tam można jechać, a że producent twierdzi że
można by 200...
2014-04-03 16:04:59 Autor: z torow plk
---.icpnet.pl
No właśnie to samo chciałem zauważyc.
Poza tym dlaczego tylko 130 na kierunek zwrotny ? I pewnie długo takiej prędkości nie bedzie
2014-04-03 16:08:04 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
I jeszcze jedno. W tekście nie powinno TYPOWE ( a nie prototypowe) rozjazdy ?
2014-04-03 17:50:44 Autor: misCzu
---.google.com
Na kierunek zwrotny będzie tylko 100. Większej prędkości nie można wyświetlić na semaforze.
Nie ma po prostu takiego sygnału.
2014-04-03 17:55:40 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Można . Ale na długo procedura utknie w biurokratyzmie PKP PLK SA
2014-04-03 20:17:26 Autor: zyczliwy
---.dynamic.chello.pl
Dla R = 2500m mamy vmax = 140 km/h
przy takich samych parametrach które dają vmax = 40, 60 i 1000 odpowiednio dla promieni 190, 500 i
1200m.

Oczywiście cały czas chodzi o prędkość zjazdu na bok. Ta na wprost nie ma nic wspólnego z
promieniem.
2014-04-04 07:14:01 Autor: lolo
---.dynamic.chello.pl
Dobrze że w końcu zakończył bo cyndolił się z nim z 3 lata...
2014-04-04 09:53:54 Autor: vide
---.devs.futuro.pl
@NICK Koltramowi nic nie ująłeś a raczej dodałeś - sam napisałeś że tylko on podjął się
produkcji (inni producenci nie mają takiego potencjału technicznego?). I tym większa mu chwała,
jeśli to faktycznie jest dziwoląg (nie znam sie to sie nie wypowiem) to gratulacje dla tej
fabryki, że podejmuje sie takich zadań wg dziwnych wymysłów PKP

@Kolejarz realista CBP faktycznie są stosowane od wielu wielu lat, ale to dobra konstrukcja. Jeśli
jest montowana w przejazdach zgodnie ze sztuką (z użyciem m.in. krawężników KK) to przejazdy te
sa cichsze niż typ "Mirosław". Choć moim zdaniem najlepsze są gumowe Straile
2014-04-04 13:10:17 Autor: NICK
---.50.233.98
W ten kontrakt zaangażowany jest też bydgoski Cogifer, zresztą krzyżownice do tych dziwolągów
z Francji chyba są
2014-04-05 20:35:13 Autor: xmen73
---.prabuty.mm.pl
Fajnie, że taki rozjazd zostanie zabudowany.
Tylko efekt będzie taki, iż sporo kasy zostanie w to wpompowane.
Tylko zadajmy sobie pytanie po co?
Skoro"fachowcy" z PLK-i, przed szybkie pociągi i tak napchają "kibli".
Mnie osobiście dobijała jazda pociągiem 31262 "Nosal". Przyjeżdżałem do Pilawy około 8 minut,
przed czasem aby zobaczyć, że o godzinie 5.55 z Pilawy odjeżdża "kibel", który rozkładowo czas
przejazdu do Warszawy Wschodniej miał krótszy jak "Nosal".
31262 z Pilawy ruszał o godzinie 6.00 i jazda z prędkością większą jak 30 km/h generowała
postoje pod semaforami sblk - i.
Reasumując popieram takie modernizacje pod warunkiem, ŻE:
Przy układaniu rozkładu jazdy w pierwszej kolejności będzie układany rozkład pociągów
ekspresowych i pośpiesznych i dopiero po tym zostaną dopasowane pociągi regionalne. Oraz zniknie
bezsensowne równanie do cyklu generujące postoje po 20 - 30 minut na stacjach takich jak Warszawa
Wschodnia, Centralna. Pasażer, który jedzie raz na jakiś czas ma w nosie, czy pociąg odjeżdża
o 50, czy 23.
  •  Bydgoszcz testuje pierwszego Swinga

    Bydgoszcz testuje pierwszego...

  •  Kongres Kolejowy na zdjęciach

    Kongres Kolejowy...

  •  Wiedeń: Stacja za miliard euro otwarta [zdjęcia]

    Wiedeń: Stacja za miliard...

  •  Metro: Kosmiczna Świętokrzyska – zdjęcia

    Metro: Kosmiczna...

  •  Łódź Fabryczna: Zwiedzanie budowy przed Kongresem Kolejowym (fotogaleria)

    Łódź Fabryczna:...

 
nie ma
 
Newsletter