Trwają prace nad ustawą, która najprawdopodobniej zupełnie zmieni sposób pełnienia nadzoru nad spółkami skarbu państwa. M.in. chodzi tutaj o podmioty z Grupy PKP - miałyby one przejść spod "kurateli" Ministerstwa Infrastruktury pod nadzór Ministerstwa Skarbu Państwa - podaje "Gazeta Wyborcza".
Chodzi o przyspieszenie prywatyzacji tych podmiotów - według MSP, czynności nadzorcze i prywatyzacyjne powinny znajdować się w jednym resorcie. Cytowany przez "Gazetę Wyborczą" Adrian Furgalski, dyrektor programowy RBF, chwali powyższe pomysły. Jego zdaniem nadzór nad Grupą PKP, Pocztą Polską i PP Porty Lotnicze "wyjdzie tym spółkom oraz procesom ich restrukturyzacji i prywatyzacji tylko na zdrowie". Wątpliwości budzą jedynie plany pełnienia nadzoru MSP nad PKP PLK. Jego zdaniem powinno to funkcjonować na zasadzie agendy rządowej, takiej jak GDDKiA, która jest przecież pod skrzydłami Ministerstwa Infrastruktury. Zdaniem Furgalskiego, można jednak wskazać korzyść płynącą z planowanego umieszczenia PKP PLK pod nadzorem MSP - daje szansę na kompleksową restrukturyzację.
Więcej
O pracach nad ustawą pisaliśmy przed miesiącem:
MSP przejmie nadzór właścicielski nad spółkami PKP?