Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na przystanek Kraków Sanktuarium musiał zgodzić się... supermarket

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na przystanek Kraków Sanktuarium musiał zgodzić się... supermarket
materiały inwestoraWizualizacja
Carrefour zgodził się na przystanek kolejowy w Łagiewnikach. Inwestycja może ruszyć z miejsca – informuje portal Dziennika Polskiego. Wciąż nie wybrano wykonawcy prac.W listopadzie PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę nowego przystanku kolejowego Kraków Sanktuarium na linii nr 94. Inwestycja projektowana jest m.in. na Światowe Dni Młodzieży w Krakowie, które odbędą się w lipcu. To problem, bo pierwotne plany zakładały rozpoczęcie budowy pół roku temu. Tymczasem jeszcze nie rozstrzygnięto przetargu na wykonanie prac. Postępowanie przedłuża się – otwarcie ofert przekładano już dwukrotnie.

Według założeń przetargu prace mają trwać do połowy grudnia. Zarządca infrastruktury zapewnia, że sam przystanek zostanie uruchomiony przed Światowymi Dniami Młodzieży, a potem będą wykonywane pozostałe prace. Zdaniem rzecznika PKP PLK, wcześniejsze ogłoszenie przetargu nie było możliwe ze względu na opóźnienie przygotowań po stronie urzędu miasta.

Jak pisze „Dziennik Polski", perony i kładki umożliwiające dotarcie na tereny Centrum Jana Pawła II mają powstać na działkach dzierżawionych od Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego przez Carrefour. Ta nie udzielała zgody przez długi czas, więc MARR w obawie przed żądaniami odszkodowania za bezprawne zajęcie nieruchomości złożył wniosek o uchylenie pozwolenia na budowę przystanku kolejowego. Jednak po interwencji konsula generalnego Francji w Krakowie Thierry’ego Guichoux udało się wreszcie uzyskać pisemną zgodę marketu.

– Przystanek Kraków Sanktuarium to ogromna szansa na znaczną poprawę dostępności obszaru w sąsiedztwie m.in. Sanktuarium św. Jana Pawła II dla mieszkańców, dziś dojeżdżających tu często samochodami. Moim zdaniem budowa przystanku jest uzasadniona – mówi o przystanku dr inż. Marek Bauer.

Więcej na ten temat w serwisie "Rynek Kolejowy".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5