NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach

| inf. pras., oprac. ms. 12.02.2022 1,2k

Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Nowe wiaty, windy i tablice na pomorskich stacjach
Na stacjach Tczew i Sopot podróżni korzystają ze zmodernizowanych wind. W Malborku i Prabutach są nowe wiaty. W Redzie i Wejherowie pojawiło się nowe oznakowanie peronów.
Dostęp do kolei na stacjach Tczew i Sopot, zwłaszcza dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, poprawiła wymiana wind. W Tczewie nowe urządzenia służą między kładką nad torami a peronami nr 2, 3 i 4 oraz osiedlem Zatorze. W Sopocie windy pomagają w komunikacji z przejścia podziemnego i budynku dworca na peron nr 2. Windy zastąpiły wyeksploatowane podnośniki. Nowe urządzenia mają system komunikatów głosowych oraz oznaczenia w języku Braille’a. Zamontowano kamery oraz system umożliwiający kontakt z serwisem. Na wymianę urządzeń przeznaczono 640 tys. zł.

W Tczewie, Szymankowie, Prabutach, Potęgowie i kilku innych lokalizacjach zamontowano nowe wiaty. W Malborku podróżni dojeżdżający na stację rowerem korzystają z nowej wiaty na 50 jednośladów. Na wiaty przeznaczono ponad 450 tys. zł.

Między Gdynią a Słupskiem jest nowe jednolite oznakowanie – ponad 120 tablic zapewnia dobrą orientację na stacjach i przystankach. Są tablice z nazwą stacji, numerami peronów oraz torów m.in. w Redzie, Rumii, Wejherowie i Lęborku. 50 nowych gablot z rozkładami jazdy pociągów jest m.in. w Gdańsku Oliwie, Sopocie, Gdyni Orłowie, Luzinie czy Bożympolu Wielkim. Na zakup i montaż tablic oraz gablot przeznaczono blisko 600 tys. zł. Cała inwestycja na linii 202 może dziwić, ponieważ za 2-3 lata planowana jest tu modernizacja, która całkowicie zmieni wygląd stacji i przystanków na linii.

Wygodniej można wsiadać do pociągów dzięki poprawie peronów na 8 stacjach i przystankach m.in. w Redzie (peron nr 2), Wejherowie (peron nr 1 i 2), Redzie Pieleszewo (peron nr 1 i 2) i Lęborku (peron nr 1 i 2). Lepsze dojścia do peronów oraz przejścia przez tory przygotowano dla podróżnych w Godętowie, Prabutach, Bolszewie i Gdańsku Oruni.

Na bieżące prace, zwiększające standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach w województwie pomorskim, PLK przeznaczyły w ubiegłym roku ponad 2,3 mln zł netto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (948)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (948)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5