Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na odcinku Rumia – Wejherowo powstaną dwa dodatkowe tory dla SKM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
23-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na odcinku Rumia – Wejherowo powstaną dwa dodatkowe tory dla SKM
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plNa odcinku Rumia – Wejherowo będą wkrótce 4 tory, podobnie jak w Trójmieście
PKP PLK potwierdziło, że niezależnie od zakończenia prac studialnych nad wariantem modernizacji linii 202 na odcinku z Gdyni do Słupska, na odcinku Rumia – Wejherowo powstaną dwa dodatkowe tory dedykowane pociągom Szybkiej Kolei Miejskiej.

Obecnie wydzielone tory, z których korzysta Szybka Kolej Miejska, kończą się w Rumi, dalej, w kierunku Wejherowa, pociągi SKM korzystają z dwóch torów, po których kursują także pociągi dalekobieżne. Dla rozwijającego się Małego Trójmiasta Kaszubskiego (Rumia, Reda, Wejherowo) to sytuacja nieszczęśliwa zwłaszcza w sezonie, gdy liczba pociągów spółki PKP Intercity rośnie. Wówczas konieczne jest dopasowanie ruchu pociągów regionalnych do dalekobieżnych.

Do niedawna trwały dyskusje nad tym, czy wkład własny do unijnych środków na budowę osobnych torów do Wejherowa (po to by wydzielić SKM i pobudzić jej rozwój) powinien zapewnić marszałek województwa pomorskiego, czy może PKP PLK. Okazuje się, że w ramach wzrostu budżetu na modernizację linii 202, zauważalną w nowelizowanym Krajowym Programie Kolejowym, zrobi to PKP PLK. Przypomnijmy: na modernizację projektuje się wydatek rzędu 2 mld zł, zamiast 1,5 mld, o czym piszemy tutaj

– Na wcześniejszych etapach realizacji projektu analizowano różne warianty przebudowy linii 202 na odc. Gdynia Chylonia – Słupsk (w tym m.in. wariant zakładający pozostawienie bez zmian dwóch torów linii 202 na odc. do Wejherowa i jednego toru od Wejherowa do Słupska). W podsumowaniu tych analiz ustalono zasadność wybudowania: dodatkowej pary torów na odcinku z Rumii do Wejherowa, umożliwiającej wydzielenie dedykowanej pary torów dla ruchu aglomeracyjnego oraz dodatkowego drugiego toru pomiędzy Wejherowem a Lęborkiem. Te elementy w zasadniczy sposób wpłynęły na prognozowany budżet projektu – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Na odcinku Gdynia Chylonia – Wejherowo planowane jest rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego (który na obszarze aglomeracji trójmiejskiej realizowany jest aktualnie przez PKP SKM w Trójmieście) od pasażerskiego ruchu regionalnego i dalekobieżnego oraz ruchu towarowego. PKP PLK jako zarządca linii 202 będzie więc beneficjentem środków unijnych na tym projekcie.

Prawdopodobnie w ramach dobudowy dwóch nowych torów na odcinku Rumia – Reda powstanie też nowy przystanek osobowy Reda Bucza. Ponadto myśli się o przystanku Rumia Biała Rzeka.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij