NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Na odcinku Rumia – Wejherowo powstaną dwa dodatkowe tory dla SKM

| Michał Szymajda 23.08.2016 157

Na odcinku Rumia – Wejherowo powstaną dwa dodatkowe tory dla SKM
Na odcinku Rumia – Wejherowo będą wkrótce 4 tory, podobnie jak w TrójmieścieFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP PLK potwierdziło, że niezależnie od zakończenia prac studialnych nad wariantem modernizacji linii 202 na odcinku z Gdyni do Słupska, na odcinku Rumia – Wejherowo powstaną dwa dodatkowe tory dedykowane pociągom Szybkiej Kolei Miejskiej.
Obecnie wydzielone tory, z których korzysta Szybka Kolej Miejska, kończą się w Rumi, dalej, w kierunku Wejherowa, pociągi SKM korzystają z dwóch torów, po których kursują także pociągi dalekobieżne. Dla rozwijającego się Małego Trójmiasta Kaszubskiego (Rumia, Reda, Wejherowo) to sytuacja nieszczęśliwa zwłaszcza w sezonie, gdy liczba pociągów spółki PKP Intercity rośnie. Wówczas konieczne jest dopasowanie ruchu pociągów regionalnych do dalekobieżnych.

Do niedawna trwały dyskusje nad tym, czy wkład własny do unijnych środków na budowę osobnych torów do Wejherowa (po to by wydzielić SKM i pobudzić jej rozwój) powinien zapewnić marszałek województwa pomorskiego, czy może PKP PLK. Okazuje się, że w ramach wzrostu budżetu na modernizację linii 202, zauważalną w nowelizowanym Krajowym Programie Kolejowym, zrobi to PKP PLK. Przypomnijmy: na modernizację projektuje się wydatek rzędu 2 mld zł, zamiast 1,5 mld, o czym piszemy tutaj

– Na wcześniejszych etapach realizacji projektu analizowano różne warianty przebudowy linii 202 na odc. Gdynia Chylonia – Słupsk (w tym m.in. wariant zakładający pozostawienie bez zmian dwóch torów linii 202 na odc. do Wejherowa i jednego toru od Wejherowa do Słupska). W podsumowaniu tych analiz ustalono zasadność wybudowania: dodatkowej pary torów na odcinku z Rumii do Wejherowa, umożliwiającej wydzielenie dedykowanej pary torów dla ruchu aglomeracyjnego oraz dodatkowego drugiego toru pomiędzy Wejherowem a Lęborkiem. Te elementy w zasadniczy sposób wpłynęły na prognozowany budżet projektu – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Na odcinku Gdynia Chylonia – Wejherowo planowane jest rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego (który na obszarze aglomeracji trójmiejskiej realizowany jest aktualnie przez PKP SKM w Trójmieście) od pasażerskiego ruchu regionalnego i dalekobieżnego oraz ruchu towarowego. PKP PLK jako zarządca linii 202 będzie więc beneficjentem środków unijnych na tym projekcie.

Prawdopodobnie w ramach dobudowy dwóch nowych torów na odcinku Rumia – Reda powstanie też nowy przystanek osobowy Reda Bucza. Ponadto myśli się o przystanku Rumia Biała Rzeka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Trójmiasto (287)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Trójmiasto (287)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5