Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na odcinku Opole – Wrocław – Legnica działa ERTMS/ETCS. Można jeździć 160 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na odcinku Opole – Wrocław – Legnica działa ERTMS/ETCS. Można jeździć 160 km/h
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.plED250 w peronach wrocławskiego dworca
PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły system ERTMS/ETCS poziomu 2 na magistrali E30 pomiędzy Legnicą a Opolem. Pojazdy kolejowe wyposażone w ETCS mogą kursować z prędkością 160 km/h w jednoosobowej obsadzie kabinowej.

Testy systemu miały miejsce na początku 2019 roku i były sporo opóźnione. Wówczas Polskie Linie Kolejowe deklarowały, że ERTMS uda się uruchomić jeszcze wiosną 2019. Ostatecznie system uruchomiono kilka tygodni temu.

– Na odcinku Legnica – Wrocław – Opole działa system ERTMS/ETCS. Możliwa jest jazda z prędkością powyżej 130 km/h przy jednoosobowej obsłudze trakcyjnej dla pojazdów wyposażonych w czynne i sprawnie działające urządzenia pokładowe systemu ERTMS/ETCS – poinformował „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że system został przekazany do eksploatacji w marcu, a zmiany z tego wynikające zostały ujęte w rozkładzie jazdy pociągów.

– Pojazdy trakcyjne ED250, poruszające się na linii E30, są wyposażone w system pokładowy ETCS, umożliwiający jazdę pod tym systemem w pojedynczej obsadzie z prędkością 160 km/h. Przeszkolenie przeszli wszyscy maszyniści, którzy obsługują pojazdy trakcyjne ED250, jak również maszyniści posiadający znajomość pojazdów trakcyjnych ED160 Flirt (te pojazdy nie kursują po wskazanym odcinku – dop. red.) i EU160 Griffin, na których ten system jest zabudowany – napisało biuro prasowe PKP Intercity. Z odcinka Legnica – Wrocław korzystają również wyposażone w ETCS opolskie Impulsy eksploatowane przez Polregio. Nie wiemy jednak jeszcze, czy ich pojazdy popędzą między Opolem a Wrocławiem z taką prędkością.

W lutym PKP PLK ogłosiły decyzję o zleceniu Bombardierowi prac przy zmianach w działaniu systemu ERTMS na innym odcinku magistrali E30 na Dolnym Śląsku, gdzie działa już ten system. Chodzi o „dostosowanie systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na pilotażowym odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna do zaistniałych zmian infrastruktury, wypracowanych i przyjętych standardów”. Zadanie będzie realizowane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.

Chodzi m.in. o opracowanie dokumentacji wstępnej, dokumentacji wykonawczej i powykonawczej dla wprowadzanych zmian w systemie ERTMS/ETCS, realizację robót związanych ze zmianą konfiguracji systemu ERTMS/ETCS, przeprowadzenie testów i uzyskanie niezbędnych certyfikatów po wprowadzonych zmianach w systemie oraz przekazanie urządzeń do eksploatacji. Całe zadanie, według założeń PKP PLK, warte ok. 27 mln zł netto, zostało przekazane w ręce producenta już działającego systemu Interflo 450, czyli Bombardiera (ZWUS).

– Jedynie dotychczasowy wykonawca wdrożenia systemu ERTMS/ETCS dysponuje odmienną i unikatową technologią w zakresie pozwalającym na realizację przedmiotowego zamówienia, a tym samym niezależnie od posiadanych przez Zamawiającego praw do oprogramowania – licencji, z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze tylko ww. wykonawca może jako jedyny podmiot zrealizować przedmiotowe zamówienie – wyjaśniło PKP PLK. Zwróciliśmy się do spółki o szerszy opis dotyczący zleconych Bombardierowi prac.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Całe Włochy mają przejść na system ETCS/ERTMS

Biznes

Całe Włochy mają przejść na system ETCS/ERTMS

Michał Szymajda 03 stycznia 2022

Jak bardzo inwestować w ERTMS?

Infrastruktura

Jak bardzo inwestować w ERTMS?

Roman Czubiński, wsp. Jakub Madrjas 28 września 2021

PLK ogłosiła przetarg na zabudowę ERTMS/ETCS na linii radomskiej

Infrastruktura

Lokomotywy Vectron zgodne z systemem ETCS Baseline 3.4.0

Infrastruktura

Zobacz również:

Całe Włochy mają przejść na system ETCS/ERTMS

Biznes

Całe Włochy mają przejść na system ETCS/ERTMS

Michał Szymajda 03 stycznia 2022

Jak bardzo inwestować w ERTMS?

Infrastruktura

Jak bardzo inwestować w ERTMS?

Roman Czubiński, wsp. Jakub Madrjas 28 września 2021

PLK ogłosiła przetarg na zabudowę ERTMS/ETCS na linii radomskiej

Infrastruktura

Lokomotywy Vectron zgodne z systemem ETCS Baseline 3.4.0

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5