NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Na odcinku Opole – Wrocław – Legnica działa ERTMS/ETCS. Można jeździć 160 km/h

| Michał Szymajda 08.04.2020 7,9k

Na odcinku Opole – Wrocław – Legnica działa ERTMS/ETCS. Można jeździć 160 km/h
ED250 w peronach wrocławskiego dworcaFot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły system ERTMS/ETCS poziomu 2 na magistrali E30 pomiędzy Legnicą a Opolem. Pojazdy kolejowe wyposażone w ETCS mogą kursować z prędkością 160 km/h w jednoosobowej obsadzie kabinowej.
Testy systemu miały miejsce na początku 2019 roku i były sporo opóźnione. Wówczas Polskie Linie Kolejowe deklarowały, że ERTMS uda się uruchomić jeszcze wiosną 2019. Ostatecznie system uruchomiono kilka tygodni temu.

– Na odcinku Legnica – Wrocław – Opole działa system ERTMS/ETCS. Możliwa jest jazda z prędkością powyżej 130 km/h przy jednoosobowej obsłudze trakcyjnej dla pojazdów wyposażonych w czynne i sprawnie działające urządzenia pokładowe systemu ERTMS/ETCS – poinformował „Rynek Kolejowy” Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że system został przekazany do eksploatacji w marcu, a zmiany z tego wynikające zostały ujęte w rozkładzie jazdy pociągów.

– Pojazdy trakcyjne ED250, poruszające się na linii E30, są wyposażone w system pokładowy ETCS, umożliwiający jazdę pod tym systemem w pojedynczej obsadzie z prędkością 160 km/h. Przeszkolenie przeszli wszyscy maszyniści, którzy obsługują pojazdy trakcyjne ED250, jak również maszyniści posiadający znajomość pojazdów trakcyjnych ED160 Flirt (te pojazdy nie kursują po wskazanym odcinku – dop. red.) i EU160 Griffin, na których ten system jest zabudowany – napisało biuro prasowe PKP Intercity. Z odcinka Legnica – Wrocław korzystają również wyposażone w ETCS opolskie Impulsy eksploatowane przez Polregio. Nie wiemy jednak jeszcze, czy ich pojazdy popędzą między Opolem a Wrocławiem z taką prędkością.

W lutym PKP PLK ogłosiły decyzję o zleceniu Bombardierowi prac przy zmianach w działaniu systemu ERTMS na innym odcinku magistrali E30 na Dolnym Śląsku, gdzie działa już ten system. Chodzi o „dostosowanie systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na pilotażowym odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna do zaistniałych zmian infrastruktury, wypracowanych i przyjętych standardów”. Zadanie będzie realizowane w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.

Chodzi m.in. o opracowanie dokumentacji wstępnej, dokumentacji wykonawczej i powykonawczej dla wprowadzanych zmian w systemie ERTMS/ETCS, realizację robót związanych ze zmianą konfiguracji systemu ERTMS/ETCS, przeprowadzenie testów i uzyskanie niezbędnych certyfikatów po wprowadzonych zmianach w systemie oraz przekazanie urządzeń do eksploatacji. Całe zadanie, według założeń PKP PLK, warte ok. 27 mln zł netto, zostało przekazane w ręce producenta już działającego systemu Interflo 450, czyli Bombardiera (ZWUS).

– Jedynie dotychczasowy wykonawca wdrożenia systemu ERTMS/ETCS dysponuje odmienną i unikatową technologią w zakresie pozwalającym na realizację przedmiotowego zamówienia, a tym samym niezależnie od posiadanych przez Zamawiającego praw do oprogramowania – licencji, z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze tylko ww. wykonawca może jako jedyny podmiot zrealizować przedmiotowe zamówienie – wyjaśniło PKP PLK. Zwróciliśmy się do spółki o szerszy opis dotyczący zleconych Bombardierowi prac.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5