NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Na linii radomskiej po dwóch torach dojedziemy do Dobieszyna [zdjęcia]

| Michał Szymajda 12.03.2021 4,2k

Na linii radomskiej po dwóch torach dojedziemy do Dobieszyna [zdjęcia]
Dwa tory istnieją już między Warką a Dobieszynem Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Na linii radomskiej po dwóch torach dojedziemy do Dobieszyna [zdjęcia]
Na linii radomskiej po dwóch torach dojedziemy do Dobieszyna [zdjęcia]
Na linii radomskiej po dwóch torach dojedziemy do Dobieszyna [zdjęcia]
Na linii radomskiej po dwóch torach dojedziemy do Dobieszyna [zdjęcia]
Na linii radomskiej po dwóch torach dojedziemy do Dobieszyna [zdjęcia]
Od 14 marca pociągi kursujące z Warszawy do Radomia dotrą do stacji Dobieszyn już po dwóch torach, przez nowy Most nad Pilicą. Oznacza to koniec autobusowej komunikacji zastępczej od Warki do Dobieszyna. Autobusy wciąż będą jednak jeździć z Dobieszyna do Radomia.
Do prowadzenia ruchu między Warką a Dobieszynem wykorzystywany będzie nowy, dwutorowy most nad Pilicą. Dwutorowy odcinek Warka – Dobieszyn był gotowy do już w lutym, ale trzeba było jeszcze sprawdzić systemy bezpieczeństwa i odebrać odcinek. W związku z tym, że pociągi poruszały się po jednym torze, Koleje Mazowieckie wciąż zastępowały część pociągów do Radomia autobusami od stacji Warka (i tak będzie do 14 marca). Teraz autobusy będą jeździć już tylko między Dobieszynem a Radomiem.

– Prace postępują na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. Obok wybudowanego już jednego toru i sieci trakcyjnej układany jest drugi. Postępuje budowa przystanku Radom Stara Wola. W Radomiu na ul. Kozienickiej rozebrano już stary wiadukt i wykorzystywana jest tymczasowa kładka. Nowe wiadukty powstają na ul. Gołębiowskiej oraz na ul. Żółkiewskiego. Przywrócenie ruchu pociągów do Radomia zaplanowano na połowę czerwca – poinformowało nas PKP PLK.

Tymczasem w rzeczywistości, na odcinku linii w Radomiu, prace wykroczyły niewiele poza posadowienie nowych wiaduktów i przepustów na gruncie. Na obiektach inżynieryjnych gołym okiem można zobaczyć zbrojenia niezalane betonem W mieście na remontowanej linii nie ma śladu po podsypce, torach, nie mówiąc już o słupach sieci trakcyjnej czy urządzeniach sterowania ruchem kolejowym. Budowa przystanku Radom Stara Wola i Radom Gołębiów jest daleka od zakończenia. Jednak PKP PLK, wciąż zapewnia, że linię uda się otworzyć w czerwcu.

Więcej informacji na temat modernizacji linii radomskiej, planach dotyczących ruchu pociągów i problemów z nią związanych, można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5