Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na linii radomskiej po dwóch torach dojedziemy do Dobieszyna [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Od 14 marca pociągi kursujące z Warszawy do Radomia dotrą do stacji Dobieszyn już po dwóch torach, przez nowy Most nad Pilicą. Oznacza to koniec autobusowej komunikacji zastępczej od Warki do Dobieszyna. Autobusy wciąż będą jednak jeździć z Dobieszyna do Radomia.

Do prowadzenia ruchu między Warką a Dobieszynem wykorzystywany będzie nowy, dwutorowy most nad Pilicą. Dwutorowy odcinek Warka – Dobieszyn był gotowy do już w lutym, ale trzeba było jeszcze sprawdzić systemy bezpieczeństwa i odebrać odcinek. W związku z tym, że pociągi poruszały się po jednym torze, Koleje Mazowieckie wciąż zastępowały część pociągów do Radomia autobusami od stacji Warka (i tak będzie do 14 marca). Teraz autobusy będą jeździć już tylko między Dobieszynem a Radomiem.

– Prace postępują na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. Obok wybudowanego już jednego toru i sieci trakcyjnej układany jest drugi. Postępuje budowa przystanku Radom Stara Wola. W Radomiu na ul. Kozienickiej rozebrano już stary wiadukt i wykorzystywana jest tymczasowa kładka. Nowe wiadukty powstają na ul. Gołębiowskiej oraz na ul. Żółkiewskiego. Przywrócenie ruchu pociągów do Radomia zaplanowano na połowę czerwca – poinformowało nas PKP PLK.

Tymczasem w rzeczywistości, na odcinku linii w Radomiu, prace wykroczyły niewiele poza posadowienie nowych wiaduktów i przepustów na gruncie. Na obiektach inżynieryjnych gołym okiem można zobaczyć zbrojenia niezalane betonem W mieście na remontowanej linii nie ma śladu po podsypce, torach, nie mówiąc już o słupach sieci trakcyjnej czy urządzeniach sterowania ruchem kolejowym. Budowa przystanku Radom Stara Wola i Radom Gołębiów jest daleka od zakończenia. Jednak PKP PLK, wciąż zapewnia, że linię uda się otworzyć w czerwcu.

Więcej informacji na temat modernizacji linii radomskiej, planach dotyczących ruchu pociągów i problemów z nią związanych, można znaleźć tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5