NUMER 12/2021
NUMER 12/2021
Temat numeru:
Infrastruktura kolejowa
szukaj
Śledź nas:

Rozkład jazdy TLK Uznam nieatrakcyjny dla sporej grupy pasażerów. Dlaczego?

| Jakub Rösler 12.01.2022 6,2k

Rozkład jazdy TLK Uznam nieatrakcyjny dla sporej grupy pasażerów. Dlaczego?
TLK Uznam w 2013 roku.Fot. FAREN, SM42.pl
Posłanka Paulina Matysiak złożyła dwie interpelacje do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie porannych i wieczornych połączeń na trasie Kutno – Warszawa. Chodzi o brak możliwości dojazdu do stolicy wczesnym rankiem oraz o brak pociągów do Kutna po godzinie 22. Minister tłumaczy, że oba założenia miał spełniać TLK Uznam, ale z powodu remontów, kursuje inaczej niż planował resort.
Posłanka Paulina Matysiak złożyła dwie interpelacje w sprawie połączeń kolejowych na trasie Kutno – Warszawa. Pierwsza z nich dotyczy braku możliwości dojazdu z Kutna do Warszawy na godzinę 7 rano, natomiast druga odnosi się do braku wieczornych połączeń ze stolicy do Kutna po godzinie 20:18, kiedy to odjeżdża ostatni pociąg w tym kierunku. Czy ministerstwo planuje zmiany, które umożliwią dojazd do Warszawy wczesnym rankiem i powrót do Kutna dla osób, które pracują do godziny 22?

TLK Uznam receptą na całe zło?

Jak informuje Andrzej Bittel z resortu infrastruktury, pierwotnie założenia wspomniane przez posłankę, miał spełniać pociąg TLK Uznam kursujący na trasie Świnoujście – Warszawa.

– Uprzejmie wyjaśniam, że w rocznym rozkładzie jazdy pociągów edycji 2021/2022 organizator wraz z operatorem zaplanowali, spełniające przytaczane przez panią poseł postulaty, połączenie w godzinach porannych na odcinku Kutno - Warszawa realizowane pociągiem 81170/1 TLK „Uznam” relacji Świnoujście – Warszawa Wschodnia z odjazdem ze stacji Kutno 4:53 i przyjazdem do Warszawy Centralnej o godzinie 6:20 – napisał Bittel.

Podobnie rzecz miała się mieć do relacji powrotnej.

– Uprzejmie wyjaśniam, że w rocznym rozkładzie jazdy pociągów edycji 2021/2022 organizator wraz z operatorem zaplanowali połączenie w godzinach wieczornych na odcinku Warszawa – Kutno realizowane pociągiem 18170/1 TLK „Uznam” relacji Warszawa Wschodnia – Świnoujście z odjazdem ze stacji Warszawa Centralna 22:25/22:32 (w zależności od terminu) i przyjazdem do Kutna odpowiednio o 23:59/00:02 – dodał Bittel.

Dlaczego więc Uznam nie rozwiązuje zauważonego przez posłankę problemu?

Jak tłumaczy minister Bittel, w obu przypadkach PKP PLK wytrasowało pociąg w innych godzinach. Powód? Prace remontowo-modernizacyjne. Minister podkreśla, że jest to zmiana krótkotrwała i obowiązuje do zmiany korekty w marcu.

Inne godziny, to w przypadku kursu do stolicy, wyjazd z Kutna o 5:08 i dotarcie do Warszawy o 7:03, natomiast w kierunku przeciwnym, wyjazd o 19:56 i przyjazd do Kutna o 21:50 (również z tego powodu pociąg przyjeżdża bardzo wcześnie do Szczecina i Świnoujścia, przez to, jest nieatrakcyjne dla pasażerów, którzy chcą skorzystać z wagonów sypialnych czy kuszetek).

– Zaznaczyć należy, że zmiany te mają charakter przejściowy i wynikają ze zintensyfikowanych prac inwestycyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury i dążenia do jak najszybszego zakończenia robót i przywrócenia pełnej przepustowości – napisał minister.

Warto wspomnieć o tym, że prace na stacji w Kutnie realizowane są z bardzo dużym opóźnieniem i to m.in. jest powodem problemów z przepustowością infrastruktury. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2021
NUMER 12/2021
Tematem najnowszego numeru miesięcznika jest infrastruktura kolejowa i sytuacja firm budowlanych. Trwa luka inwestycyjna - za kolejne lata przynieść mają kumulację inwestycji. Rozmawiamy na ten temat z organizacjami branżowymi i największymi firmami sektora. Poza tym piszemy m. in. o nowym rozkładzie jazdy pociągów, nowych Elfach Kolei Dolnośląskich i trzeciej linii warszawskiego metra. Zachęcamy do prenumeraty!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5