Partnerzy serwisu:
Pasażer

Na co skarżą się pasażerowie polskiej kolei?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Na co skarżą się pasażerowie polskiej kolei?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPoczekalnia na dworcu w Gnieźnie
W 2017 roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło 1151 skarg od pasażerów. Najczęściej skarżono się na brak higieny i komfortu oraz niewystarczającą jakość obsługi. W mniejszym stopniu problemy stwarzał niedogodny rozkład jazdy oraz brak właściwej informacji pasażerskiej.

W 2017 r. 22 proc. ogółu korespondencji kierowanej przez pasażerów stanowiły skargi dotyczące higieny, komfortu i jakości obsługi. W tej kategorii mieszczą się m.in. przypadki awarii klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, nieczynnych lub brudnych toalet, a także niewłaściwego zachowania drużyn konduktorskich czy pracowników kas biletowych.

Odmowy wypłaty odszkodowań częstym tematem skarg

17 proc. zgłoszeń dotyczyło roszczeń finansowych. Skargi takie dotyczyły głównie decyzji reklamacyjnych w przypadkach odmów wypłaty odszkodowań za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych przez kontrolerów. Na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy poskarżyło się 19 proc. podróżnych. W zgłoszeniach tych znalazły się uwagi dotyczące niedogodnych czasowo połączeń kolejowych, braku skomunikowania z innymi pociągami czy likwidacji kursów.

Problemy z informacją pasażerską

Zbyt długie kolejki do kas, za mało czynnych okienek czy niewłaściwe godziny ich otwarcia były tematem 13 proc. skarg. W tej kategorii coraz więcej zastrzeżeń dotyczy działania internetowych systemów sprzedaży i aplikacji mobilnych. W zgłoszeniach dotyczących informacji pasażerskiej i oznakowania pociągów (14 proc.) podróżni opisywali przypadki nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony, a wyświetlanymi na tablicach. Dostrzeżono również błędy lub nieaktualne treści na tablicach kierunkowych pociągów. Skargi dotyczące innych zagadnień stanowiły 15 proc. korespondencji.

Zgłoszenia głównie przez internet

Najczęściej wybieraną formą komunikacji z Urzędem jest poczta elektroniczna. W 2017 r. tą drogą przesłano 819 zgłoszeń. Popularną formą przesyłania skarg był również formularz kontaktowy na stronie internetowej Urzędu – 140 zgłoszeń. Pocztą tradycyjną dotarło do Urzędu 68 skarg, za pośrednictwem e-PUAP – 6, a jedna osoba wniosła skargę osobiście.

W Urzędzie Transportu Kolejowego istnieje też infolinia pod numerem 22 460 40 80. Dyżurujący tam pracownicy informują pasażerów o przysługujących im prawach. W ubiegłym roku udzielono 1063 porad, z czego 117 zakończyło się złożeniem skargi na przedsiębiorstwa kolejowe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5