W podmoskiewskiej Szczerbince rozpoczęły się targi EXPO 1520. To największe tego typu wydarzenie grupujące producentów na rzecz kolei z obszaru sieci 1520 mm. Zwiedzający mogą zobaczyć zarówno najnowocześniejszy tabor jeżdżący na Wschodzie (w tym ten produkowany we współpracy z zachodnioeuropejskimi podmiotami), jak również zabytkowe pojazdy.
EXPO 1520 skupia się na taborze kolejowym, ponieważ w tej sferze Rosjanie mają się czym pochwalić - na 2013 r. program inwestycyjny RŻD zakłada pozyskanie bezprecedensowej liczby lokomotyw. Koleje państwowe zakupią 770 pojazdów o łącznej wartości 77,6 mld rubli. W samej pierwszej połowie tego roku RŻD pozyskały 387 nowych lokomotyw za kwotę 38,8 mld rubli.
Rosjanie inwestują także w wymianę i odnowę posiadanych elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych oraz wagonów. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku koleje federalne kupiły 213 wagonów. Wszystkie zostały wyprodukowane w rosyjskich zakładach. Dla porównania, w pierwszej połowie 2012 r. RŻD otrzymały 215 wagonów za kwotę 4 mld 725 mln rubli.
Do tego wszystkiego dochodzi program modernizacji taboru kolejowego. Od stycznia do czerwca 2013 r. zainwestowano w te przedsięwzięcia 120 mln rubli (w całym 2013 r. 150 mln rubli ma być przeznaczonych na ten cel). W modernizowanych zespołach trakcyjnych (wykorzystywanych przede wszystkim dla transportu podmiejskiego), zabudowywana jest klimatyzacja, systemy monitoringu, światła LED, siedzenia wandaloodporne oraz wymieniane okna.
W 2013 r. RŻD planują przeznaczyć na naprawy posiadanego przez siebie taboru kolejowego dla przewozów podmiejskich aż 3,8 mld rubli. Z tej kwoty jak dotąd wydano już 1,2 mld rubli.
Poza prezentacją nowoczesnego i zabytkowego taboru kolejowego oraz stoisk firm działających na rynku 1520 mm, w skład targów wchodzi również międzynarodowa konferencja "Inżynieria kolejowa: Perspektywy, technologie i priorytety", której uczestnicy będą dyskutować na temat innowacyjności produktów dla kolejnictwa, standaryzacji, czy wydajności produkcji.