Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

EXPO 1520: Lokomotywy 112011 i 2ES10 – efekt współpracy Siemensa i Grupy Sinara

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Podczas targów EXPO 1520 zaprezentowano dwie dwuczłonowe lokomotywy, powstałe na potrzeby Kolei Rosyjskich (RŻD). Zostały one skonstruowane przez firmę Ural Locomotives, stworzoną w 2010 r. przez rosyjską Grupę Sinara oraz niemieckiego Siemensa.

11201 to dwuczłonowa, ośmioosiowa lokomotywa elektryczna dedykowana do obsługi pociągów towarowych na liniach o rozstawie torów 1520 mm oraz napięciu trakcyjnym AC 25kV. Maszyna może pociągnąć wagony o wadze do nawet 9 tys. ton. Jej maksymalna prędkość to 120 km/h. Według informacji producenta, masa lokomotywy jest mniejsza od podobnych pojazdów obecnie używanych przez RŻD, o 40 proc. Jednocześnie jej moc jest większa również o ok. 40 proc. od eksploatowanych już egzemplarzy, a zużycie energii zmniejszone o 15-20 proc. Pierwszy prototypowy egzemplarz lokomotywy 11201 powstał w lipcu 2013 r.  Od tego czasu, w ramach jazd testowych, przejechał on ponad 5 tys. km. Testy mają zakończyć się w kwietniu 2014 r.

Lokomotywa 2ES10 „Granit” jest również dwuczłonową elektryczną lokomotywą towarową, przeznaczoną na linie 1520 mm o napięciu trakcyjnym DC 3kV. Jest w stanie obsługiwać pociągi o masie do 9 tys. ton na liniach w terenach nizinnych (do 6 promili nachylenia szlaku) oraz do 6300 ton na odcinkach górskich (do 10 promili nachylenia trasy). W porównaniu do eksploatowanych już przez RŻD lokomotyw 2ES6, „Granit” zużywa o 8-10 proc. mniej energii elektrycznej. Podobnie jak 11201, może rozpędzić się do 120 km/h. 2ES10 testowano m.in. na Uralu w kwietniu 2011 r. RŻD planują pozyskać do 2016 r. nawet do 221 lokomotyw tego typu.

Podstawowe dane techniczne:

- Napięcie: 3 kV DC
- Układ osi: Bo’Bo’+Bo’Bo’
- Prędkość maksymalna: 120 km/h
- Moc ciągła: 8400 kW
- Produkcja: od 2011 r.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Tabor i technika

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Łukasz Malinowski 25 września 2024

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Łukasz Malinowski 04 maja 2024

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Siemens Mobility 05 marca 2024

Zobacz również:

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Tabor i technika

Siemens Mobility zaprezentował Velaro dla Egiptu [zdjęcia wnętrza]

Łukasz Malinowski 25 września 2024

Siemens testuje kolejne piętrowe Desiro HC dla Egiptu [zdjęcia]

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Tabor i technika

Brightline West wybiera pociągi Siemensa

Łukasz Malinowski 04 maja 2024

Czeskie ComfortJety od Siemensa i Skody oficjalnie zaprezentowane

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Tabor i technika

Siemens zainwestuje 115 mln euro w fabrykę

Siemens Mobility 05 marca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5