Partnerzy serwisu:
Pasażer

Modernizacja WWK. Co z ruchem na Warszawie Centralnej?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Modernizacja WWK. Co z ruchem na Warszawie Centralnej?
Kolejarze przygotowują się do modernizacji linii średnicowej. Wśród wstępnych koncepcji organizacji ruchu pojawiało się zamknięcie Dworca Centralnego na czas prac na torach dalekobieżnych. Przedstawiciele PKP PLK i PKP SA podkreślają, że w tej chwili nie można jeszcze mówić, na ile i czy w ogóle dworzec może pozostać bez pociągów.

We wstępnych materiałach dotyczących przebudowy WWK, o czym mówiło też miasto, pojawiała się informacja o pięcioletnich utrudnieniach w związku z przebudową linii średnicowej. Ruch pociągów podmiejskich do centrum miał być zachowany, ale przez połowę tego czasu składy jeździłyby przez Dworzec Centralny. Przez cały okres prac na podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej pociągi dalekobieżne – wg pierwotnych koncepcji – jeździłyby przez Dworzec Gdański.

Do tej organizacji ruchu nie należy się jednak jeszcze przywiązywać. – To jest projekt, wstępna analiza. Nikt dzisiaj nie stwierdzi, jak będzie wyglądał ruch pociągów. PKP PLK powiedziały, że nie ma decyzji i nikt z całą stanowczością nie powiedział, że będzie wyłączony ruch z Centralnej – podkreśla Katarzyna Mazurkiewicz, rzecznik PKP SA.

Długi okres utrudnień wynikał z zakładanego harmonogramu remontu bądź odbudowy kolejnych obiektów inżynieryjnych w ciągu linii średnicowej. – Co to znaczy 2,5 roku? Jeżeli da się szybko przeprowadzić prace, to zmiany oraz utrudnienia będą minimalizowane. Szczegółowy plan zamknięć powstanie w najbliższym czasie – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Jak dodaje, wszystko zależy od tego, ile obiektów na raz będzie można remontować.

Kolejarze dokładny harmonogram muszą jeszcze skonsultować z miastem, gdyż jednoczesne zamknięcie wielu wiaduktów nad ważnymi ciągami komunikacyjnymi spowodowałoby paraliż. – Prace na średnicy muszą uwzględniać sytuację w ruchu miejskim, tym bardziej, że znaczenie kolei jako środka komunikacji miejskiej wzrosło. Będziemy informować o kolejnych krokach – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5