PLK przygotuje rozbudowę przejścia podziemnego pod torami na modernizowanej właśnie stacji Jaworzyna Śląska.
Rozbudowa przejścia podziemnego pod torami na stacji Jaworzyna Śląska odbędzie się w ramach modernizacji linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra. Częścią tego samego projektu jest trwająca modernizacja tejże stacji – w maju
ogłoszono półmetek prac. Obejmuje ona także remont istniejącego przejścia pod torami od budynku stacji do peronu numer 3.
Teraz PLK ogłosiła przetarg na projekt oraz uzyskanie niezbędnych decyzji dla kolejnych prac w tunelu. Jak czytamy w ogłoszeniu, realizacja prac ma na celu ułatwienie społeczności lokalnej przemieszczania się przez obszar kolejowy od ul. Powstańców Śląskich do budynku stacyjnego, poprawić komfort pasażerów z dużym bagażem, ograniczyć dewastację infrastruktury kolejowej i zracjonalizować koszty eksploatacji i utrzymania przejścia. Najważniejsze będzie przygotowanie infrastruktury kolejowej do budowy planowanego w Jaworzynie centrum przesiadkowego.
W efekcie prac 50-metrowy tunel zostanie przedłużony od peronu nr 3 w stronę ulicy Powstańców Śląskich od budynku dworca do drogi wewnętrznej po przeciwnej stronie stacji. Przejście pod torami poprowadzi do rampy przy budynku Ekspedycji Towarowej. Zakres inwestycji ma zostać uzgodniony z miastem.