Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejny etap robót na trasie Trzebinia – Czechowice-Dziedzice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Prace na szlaku Chełmek – Oświęcim to kolejny etap robót na linii Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Efektem będą krótsze podróże oraz lepiej dostępne stacje i przystanki. Korzystnie zmienią się warunki przewozu towarów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe za około 800 mln zł współfinansowana jest ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Jak informuje PKP PLK, w kwietniu na szlaku Chełmek – Oświęcim wykonawca rozpoczął usuwanie starych torów. To przygotowanie terenu do budowy nowych. Będą także wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjna. Prace obejmą przebudowę wiaduktów, mostów oraz przejazdów kolejowo-drogowych.

Już na przełomie roku rozpoczął się demontaż starych elementów trasy kolejowej na odcinku Brzeszcze Kopalnia – Czechowice-Dziedzice. Aby roboty przebiegały bez szkód, zabezpieczane są skarpy nasypów z wykorzystaniem tzw. ścianek szczelnych. Prowadzone są równocześnie badania geologiczne. Roboty w terenie poprzedził etap projektowy.

Lepsza kolej w regionie

PLK podaje, że po realizacji inwestycji czas przejazdu z Trzebini do Czechowic-Dziedzic skróci się o ok. 30 minut, obecnie wynosi ok.1 godz. i 30 min. Podniesienie standardów podróżowania będzie osiągnięte dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Na zmodernizowanych peronach będą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Dla osób niedowidzących przewidziano system tzw. ścieżek dotykowych. W Chrzanowie i Oświęcimiu windy ułatwią komunikację wszystkim podróżnym.

Inwestycja między Trzebinią a Oświęcimiem i Czechowicami-Dziedzicami zapewni przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 80 km/h. Dla przewoźników towarowych, będą bardziej atrakcyjne warunki przewozu.

Prace realizowane są z listy Krajowego Programu Kolejowego. Umowę za 303 mln zł netto na zaprojektowanie i wykonanie robót na odcinku Trzebinia – Oświęcim podpisano 2 października 2017 r. Umowę za 495 mln zł netto na zaprojektowanie i wykonanie robót na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, podpisano 27.08.2019 r. Inwestycje wchodzą w skład projektu: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi 686 518 646,97 PLN (netto). Zakończenie robót planowane jest w 2021 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują również prace na odcinku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg, w ramach projektu, współfinansowanego przez Unię Europejską z instrumentu CEF. 

Rozkład jazdy

Pociągi kursują wg ogłoszonego rozkładu jazdy. Niektóre składy pociągów Polregio mają zastępczą komunikację autobusową między Krzeszowicami a Oświęcimiem. Od 25 maja, w związku z naprawą nasypu na szlaku Trzebinia – Chrzanów, autobusy komunikacji zastępczej zapewnią przejazd na trasie z Krzeszowic do Oświęcimia albo do Chrzanowa. Szczegóły na temat kursowania pociągów dostępne w rozkładzie jazdy stronie internetowej portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz na stronach przewoźników.

Inwestycja liczbach
Na trasie Trzebinia – Czechowice-Dziedzice prace obejmują:
  • 10 stacji i przystanków
  • 29 wiaduktów
  • 17 przejazdów kolejowo-drogowych
  • 45 km linii kolejowej
  • 135 rozjazdów

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij