NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Modernizacja linii z Grabowna Wielkiego do Cieszkowa dla Torpolu

| Martyn Janduła 20.07.2017 3k

Modernizacja linii z Grabowna Wielkiego do Cieszkowa dla Torpolu
Grabowno WielkieFot. Michał Ast, CC BY-SA 4.0
Nie Dolkom a Torpol zajmie się modernizacją części linii kolejowej nr 281 pod Wrocławiem. Chodzi o modernizację nawierzchni kolejowej od Grabowna wielkiego do Cieszkowa. Właśnie Polskie Linie Kolejowe ogłosiły wykonawcę.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja nawierzchni kolejowej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z robotami towarzyszącymi tor nr 1 na odcinku Grabowno Wielkie – granica IZ (okolice Cieszkowa). Prace mają być realizowane w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica/ Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno”.

Linia kolejowa nr 281 na odcinku Grabowno Wielkie – granica IZ jest linią jednotorową, zelektryfikowaną o ruchu mieszanym. Prędkość konstrukcyjna dla toru nr 1 (także nr 2) wynosi 120 km/h, jednak w przypadku prędkości rozkładowej spada ona jednak, ze względu na zły stan toru i ograniczenia – do 40 km/h.

W zakresie zadania znalazła się wymiana nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza w torze 1 w km 16,976-54,90, a także wymiana nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza w torze nr 2 w km 16,976-18,084. Przyszły wykonawca wykona również przebudowę stacji Bukowice Trzebnickie z dostosowaniem do pełnienia funkcji mijanki oraz dobuduje nowy jednokrawędziowy peron nr 2 na wspomnianej stacji w miejscu obecnego peronu wyspowego nr 2.

Do zadań wykonawcy należeć będzie również wymiana 18 szt. rozjazdów zwyczajnych oraz jednego skrzyżowania torów, likwidacja 9 szt. rozjazdów zwyczajnych oraz 3 tory stacyjne (nr 2, 5 i 7 na stacji Bukowice Trzebnickie), przebudowa istniejących urządzeń odwadniających poprzez oczyszczenie i odtworzenie odwodnienia liniowego w ciągu wymiany nawierzchni, a w miejscach przebudowy układu torowego budowę nowego odwodnienia. Zmodernizowane zostaną także urządzenia srk.

Początkowo zamówienie trafiło do Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom, jednak z uwagi na braki formalne Polskie Linie Kolejowe odrzuciły ofertę. Jak wyjaśnia zarządca, oferent nie załączył przedmiarów robót, co powoduje, że oferta jest niezgodna z SIWZ. Po kolejnej ocenie dokumentów innych wykonawców, to oferta Torpolu okazała się korzystna i to ją ostatecznie wskazały PLK. Firma Torpol wyceniła prace na 138,7 mln zł brutto, Dolkom swoje prace wycenił z kolei na 151,4 mln zł brutto. Termin realizacji prac budowalnych przez Torpol został określony na 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy. To kryterium stanowiło 25% oceny, resztę stanowiła cena.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5