NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Modernizacja linii 221 tylko do Dobrego Miasta. Pieniędzy na odcinek do Braniewa brak

| Michał Szymajda 14.06.2019 4,8k

Modernizacja linii 221 tylko do Dobrego Miasta. Pieniędzy na odcinek do Braniewa brak
fot. PKP PLK
Nie będzie sztandarowej dla województwa warmińsko-mazurskiego modernizacji linii kolejowej Olsztyn Główny – Braniewo. Linia 220 i 221 przejdzie prace wyłącznie na odcinku od stolicy województwa do Dobrego Miasta. To nawet nie połowa założonego pierwotnie do kompleksowej naprawy odcinka.
Stawia to poważne pytania o sens prac, dzięki którym miało dojść do znaczącej poprawy warunków przewozu towarów i osób między Olsztynem a Braniewem.

– W wyniku modernizacji linii 220 i 221 podróż pociągiem na odcinku Olsztyn Główny – Braniewo skróci się o około 25 minut – obiecywał w październiku 2017 roku, po wyborze wariantu modernizacyjnego przez PKP PLK, Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI. Przynajmniej na razie obietnice te można włożyć między bajki. Po tym jak w lipcu 2018 roku okazało, że oferty na modernizację linii do Braniewa znacznie przekroczyły kosztorys, zarządca infrastruktury nie zdecydował się na wybór wykonawcy. W zamian za to skrócił o ponad połowę odcinek linii, gdzie dojdzie do znaczących prac.

– Urząd Marszałkowski nie dysponuje środkami finansowymi niezbędnymi na modernizację odcinka Dobre Miasto – Braniewo i wycofał się z realizacji tego zadania. Odcinek Dobre Miasto – Braniewo zostanie wyremontowany przez spółkę PLK. Aktualnie trwa opracowywanie zakresu rzeczowego i finansowego prac przy wykorzystaniu opracowanego dla linii studium wykonalności – napisał Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK.

PKP PLK nie informuje, kiedy PKP PLK zajmie się odcinkiem Dobre Miasto – Braniewo. Wiadomo, że modernizacja niecałej połowy odcinka nie wpłynie znacząco na czas przejazdy autobusów szynowych, których 3 pary uruchamia obecnie warmińsko-mazurski urząd marszałkowski. Obecnie na całej linii 221 obowiązuję prędkość szlakowa 50 km/h z miejscowymi zwolnieniami.

Więcej informacji na temat przetargu dotyczącego modernizacji odcinka od Olsztyna do Nowego Miasta można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5