NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja E20 przyczynia się do pogorszenia oferty kolejowej w Bydgoszczy

| Jakub Madrjas 06.11.2017 70

Modernizacja E20 przyczynia się do pogorszenia oferty kolejowej w Bydgoszczy
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
Poseł Paweł Olszewski zauważył, że pogarsza się jakość połączeń kolejowych z Bydgoszczy. PKP Intercity odpowiada, że stara się zapewnić dobry poziom połączeń, ale utrudnia to modernizacja linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem.
Poseł Paweł Olszewski zapytał w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, dlaczego w ostatnim czasie pogarsza się komfort i czas podróży koleją do grodu nad Brdą – mimo, że jest to jeden z najważniejszych węzłów kolejowych, gdzie do tego siedzibę ma Pesa a w ostatnich latach wybudowano nowy dworzec.

– W mojej ocenie sytuacją nie do przyjęcia jest, by wraz z rozwojem kolei w Polsce, pogarszał się komfort podróży między jednym z największych polskich miast a miastem stołecznym. Dotyczy to zarówno warunków podróży, jak i wydłużającego się czasu przejazdu. Szczególną uwagę należy zwrócić na rozkład połączeń kolejowych, z których wycofano wygodne połączenia "Łuczniczka", umożliwiające sprawny i komfortowy przejazd do miasta stołecznego, nowym składem, w godzinach porannych. W ostatnim czasie zmniejszyła się również liczba dobowych kursów na trasie Bydgoszcz - Warszawa. Wszystkie powyższe argumenty dowodzą, że Bydgoszcz nie jest należycie traktowana przez PKP Intercity – stwierdził poseł.

Stały poziom, ale…

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się z prośbą do PKP Intercity o wyjaśnienia. przedstawienie stanowiska do zagadnień poruszonych w niniejszej interpelacji. Spółka PKP IC poinformowała, że jej oferta przewozowa na trasie Warszawa – Bydgoszcz na przestrzeni ostatnich lat ulegała stopniowemu wzrostowi, a w chwili obecnej jest utrzymywana na stałym poziomie jednak z zastrzeżeniem, że „niewielkie zmiany tej tendencji” wynikają z prowadzenia prac modernizacyjnych na magistrali E20 pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem.

Jak czytamy w wyjaśnieniach, liczba pociągów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą obsługiwanych składami ED160 „Flirt-3” utrzymywana na „prawie stałym poziomie”. Przewoźnik przyznaje jednak, że od czerwca zamiast czterech są to obecnie trzy pary pociągów; jedna para pociągów została skierowana na relację z Gdynia – Bydgoszcz – Łódź. Przyczyną jest wspomniana modernizacja E20, która, jak przyznaje spółka spowodowała, że czas przejazdu pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą stał się mniej atrakcyjny.

Dłużej nawet o godzinę

PKP Intercity przyznaje, że z powodu modernizacji linii E20, a także prac na linii nr 18, czas przejazdu w relacji Warszawa – Bydgoszcz – Warszawa wydłużył się w stosunku do rozkładu jazdy edycji 2015/2016 aż o około 40-60 minut. Chodzi nie tylko o liczne ograniczenia prędkości, ale też o odcinki jednotorowe wymuszające w czasie konstrukcji rozkładu jazdy planowanie postojów na oczekiwanie na przejazd pociągów nadjeżdżających z naprzeciwka.

PKP Intercity zapewnia, że oferta przewozowa na odcinku Bydgoszcz – Warszawa w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018 pod względem liczby bezpośrednich połączeń pozostanie na „poziomie zbliżonym” w stosunku do obowiązującego obecnie rozkładu jazdy. Zarówno Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz spółka PKP IC uznają ofertę przewozową na tej trasie za „racjonalną i wystarczającą” w obecnych warunkach.
Spółka nie chce podać danych dotyczących średniego obłożenia poszczególnych połączeń na trasie Bydgoszcz – Warszawa, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bydgoszcz (497)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bydgoszcz (497)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5