Partnerzy serwisu:
Pasażer

Mniejsza punktualność pociągów w II kw. 2012 r.

Dalej Wstecz
Autor:

UTK

Data publikacji:
03-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Mniejsza punktualność pociągów w II kw. 2012 r.
W II kwartale 2012 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 93,28 proc. W porównaniu do I kwartału bieżącego roku stanowiło to spadek o 0,8 proc. Punktualność pociągów towarowych w II kwartale 2012 roku wyniosła 49,38 proc. (spadek o 2,37 proc. w porównaniu do I kwartału 2012 roku - podał Urząd Transportu Kolejowego. 

W analizowanym okresie przewoźnicy uruchomili łącznie 383,7 tys. tras, z czego 83 tys. (21,6 proc.) stanowiły pociągi opóźnione na przybyciu. Średni czas opóźnień, z włączeniem opóźnień do 5 minut, nieznacznie wzrósł i wyniósł 8 minut i 28 sekund. O około 33 proc. spadła liczba pociągów opóźnionych do 5 minut. Opóźnione od 5 do 60 minut stanowiły 29,5 proc. (24,5 tys.), od 1 do 2 godzin - 1,2 proc. (1 tys.) oraz powyżej 2 godzin - 0,37 proc. (311).

Poziom punktualności w Polsce kształtował się na podobnym poziomie jak np. w Wielkiej Brytanii, gdzie w czerwcu 2012 roku wyniósł około 92,9 proc. Do wyliczenia powyższego wskaźnika brytyjski zarządca infrastruktury Network Rail przyjmował większą tolerancję opóźnień pociągów, w tym w komunikacji regionalnej - przekraczających 5 minut, w komunikacji dalekobieżnej - 10 minut.

Jak zwykle najbardziej punktualne były pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Poziom punktualności dla tego przewoźnika (przy uwzględnieniu opóźnień powyżej 5 minut) wyniósł w II kwartale tego roku 99,21 proc. (99,5 proc. w całym 2011 r.). Na drugim miejscu znalazła się trójmiejska Szybka Kolej Miejska z wynikiem 98,69 proc. (98,18 proc. w 2011 r.), a na trzecim UBB – 98,24 proc. (98,69 proc. w 2011 r.).

Stawkę zamyka PKP Intercity, które uruchamia wyłącznie pociągi dalekobieżne, czyli bardziej narażone na wystąpienie opóźnień. Poziom punktualności PKP IC w drugim kwartale 2012 r. wyniósł 83,82 proc. (77 proc. w 2011 r.). Pociągi jeszcze tylko jednego przewoźnika miały punktualność poniżej 90 proc. Tym przewoźnikiem są Koleje Śląskie, których poziom punktualności wyniósł 86 proc. (81,54 proc. w 2011 r.).

Poziom punktualności dla pozostałych przewoźników pasażerskich w II kw. 2012 r. kształtował się następująco: Koleje Wielkopolskie – 97,48 proc. (90,73 w 2011 r.), Arriva RP – 96,67 proc. (91,06 proc. w 2011 r.), Koleje Dolnośląskie – 96,64 proc. (93,82 proc. w 2011 r.), Przewozy Regionalne – 93,43 proc. (89,43 w 2011 r.), Szybka Kolej Miejska w Warszawie – 92,5 proc. (93,42 proc. w 2011 r.), Koleje Mazowieckie – 91,23 proc. (90,01 proc. w 2011 r.).

Punktualność pociągów towarowych w II kwartale 2012 roku wyniosła 49,38 proc., co oznacza spadek o 2,37 proc. w porównaniu do I kwartału 2012 roku. Oznacza to, że ponad połowa pociągów uruchomionych przez przewoźników nie dotarła punktualnie do stacji docelowej. Średni czas opóźnień wyniósł 298 minut, w tym 301 minut (pociągi w komunikacji krajowej) i 255 minut (w komunikacji międzynarodowej).

Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione powyżej 2 godzin (60,9 proc.). Pociągi opóźnione do 30 minut stanowiły 13 proc. (9,1 tys.), od 30 do 60 minut - 9,9 proc. (6,9 tys.) oraz od 1 do 2 godzin - 16,2 proc. (11,4 tys.).

Do analizy wskaźnika punktualności przewozów pasażerskich przyjęto pociągi, które dotarły do stacji docelowej z opóźnieniem przekraczającym 5 minut (w przewozach towarowych uwzględniono wszystkie pociągi opóźnione). Wskaźnik punktualności na przybyciu jest ilorazem liczby pociągów, które dotarły do stacji docelowej o czasie  (w tym opóźnionych do 5 minut) i liczby wszystkich uruchomionych przez przewoźników kolejowych.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij