Partnerzy serwisu:
Pasażer

Mniej skarg od pasażerów do MIB w 2015. Efekt Pendolino?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Mniej skarg od pasażerów do MIB w 2015. Efekt Pendolino?
Fot. PKP IntercityMniej skarg od pasażerów w 2015. Efekt Pendolino?
Wprowadzenie nowego taboru na polskie tory skutkuje ograniczeniem liczby skarg wpływających od pasażerów. W 2015 było ich o połowę mniej niż w 2014 roku.

O ocenę projektu zakupu pociągów Pendolino „Rynek Kolejowy” zapytał dyrektora Departamentu Kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa – Stefana Jareckiego. Przyznał on, że ogromnym minusem projektu był poziom dofinansowania, który zmusił PKP Intercity do bardzo obciążającego pozyskania finansowania zewnętrznego.

– Później zmieniono koncepcję i projekt miał uzyskać wsparcie w formie rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych, tj. w ramach PSC. Pozwalało to na uzyskanie większego dofinansowania. W końcu doszło do bardzo długich rozmów z Komisją Europejską, których efektem jest dofinansowanie na bardzo niskim poziomie ok. 22%. Ale pociągi ED250 Pendolino już w Polsce są i teraz trzeba myśleć o tym, jak najlepiej je wykorzystywać, zwłaszcza parametry tych pociągów związane z prędkością – powiedział Stefan Jarecki, oceniając, że pole do popisu związane z polepszeniem parametrów infrastruktury i podniesieniem prędkości ED250 będą miały Polskie Linie Kolejowe.
  
Dyrektor departamentu kolejnictwa przyznał, że cały projekt odnowy taboru w PKP Intercity (nie tylko Pendolino, ale także zakupy ezt Dart i Flirt, a także modernizacja i zakup nowych wagonów i lokomotyw na łączną kwotę 5,5 mld złotych) przyniósł pozytywne efekty.

– Do ministerstwa w roku 2015 wpłynęło o 50% mniej skarg pasażerów niż w roku poprzednim – powiedział Stefan Jarecki, odnosząc się jednocześnie do finansowania projektów taborowych w obecnej perspektywie. – Trzeba sobie zdać sprawę z tego, że w nowej perspektywie finansowej pula środków na realizację projektów taborowych jest stosunkowo mała, chociaż ostateczne decyzje w tym zakresie tak naprawdę jeszcze nie zapadły. Priorytetem na chwilę obecną są raczej modernizacje wagonów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5