Od dnia 1 czerwca Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z finansowania 1 z 8 par pociągów przygranicznych, które kursują na Białoruś. Zatem najprawdopodobniej od początku najbliższego miesiąca Przewozy Regionalne będą obsługiwały po dwie pary pociągów transgranicznych na trasach Kuźnica Białostocka – Grodno i Czeremcha – Wysokolitowsk oraz trzy pary z Terespola do Brześcia.
Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Michał Stilger z biura prasowego przewoźnika, MI wycofuje się z dofinansowania pociągów: 19021/194 Białystok – Grodno (odj. ze stacji początkowej o godz.11:59) i 19026/193 Grodno – Białystok (przyjazd do stolicy Podlasia o 13:28). Ratunkiem dla tych połączeń może być dofinansowanie ich przez władze samorządowe. Jednak mimo kilku prób w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego „Rynkowi Kolejowemu” nie udało się uzyskać komentarza w tej sprawie.
Pociągi zagrożone likwidacją cieszą się zainteresowaniem wśród pasażerów. - Z analizy badań marketingowych przeprowadzonych w okresie styczeń – kwiecień wynika, że pociągiem nr 194 podróżowało dziennie średnio 105 osób, natomiast pociągiem nr 193 – 196 osób – powiedział Michał Stilger.