Partnerzy serwisu:
Pasażer

Mława: Pasażerowie wolą stację z parkingiem niż położoną bliżej centrum?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Mława: Pasażerowie wolą stację z parkingiem niż położoną bliżej centrum?
fot. A. Lewandowski, P. Mieszkowski, PKP PLKStacja Mława
Ministerstwo Infrastruktury utrzymało budzącą kontrowersje decyzję o ponownej zmianie miejsca postoju pociągów dalekobieżnych w Mławie. Po wakacjach pasażerowie znów wsiądą do nich na oddalonej od centrum stacji, a nie na przystanku o nazwie Miasto. Resort przekonuje, że stoi za tym chłodna analiza frekwencji.

Emocje wśród podróżnych wciąż budzi opisywana na naszych łamach w maju sprawa postoju pociągów dalekobieżnych w Mławie. Kilka miesięcy temu przestały one zatrzymywać się na historycznej stacji Mława, w zamian przystając na położonym zdecydowanie bliżej centrum miejscowości przystanku Mława Miasto. Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało jednak ponowne przeniesienie postoju na stację Mława, tłumacząc to niezadowalającymi wynikami pilotażu nowego rozwiązania.

MI: Frekwencja nie była zadowalająca, ale dane są tajne

Do naszej redakcji docierają sygnały od pasażerów zadowolonych z obecnej lokalizacji postoju i protestujących przeciwko ogłoszonemu przeniesieniu. Tłumaczą oni, że stacja Mława jest położona dużo dalej od centrum miejscowości, a pisma z wnioskami o przywrócenie dawnego układu, które trafiały do MI, nie przedstawiały woli większości mieszkańców. W sprawę zaangażowała się też posłanka Razem Paulina Matysiak. – Mieszkańcy Mławy nie kryją oburzenia. Pociągi PKP Intercity już za kilka miesięcy mogą wrócić na odległą stację. To oznacza, że wydane na przebudowę przystanku [Mława Miasto] ponad 3 mln zł mogą zostać zmarnowane – czytamy na jej stronie internetowej.

Mimo tych argumentów resort nie zmienił podjętej decyzji i potwierdza, że 31 sierpnia miejsce postoju pociągów dotowanych z budżetu państwa ulegnie ponownej zmianie. – Analiza danych frekwencyjnych i eksploatacyjnych zebranych w czasie pilotażu wykazała, że przystanek Mława Miasto nie spełnił stawianych oczekiwań – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Odmawia jednak podania szczegółowych danych dotyczących liczby wsiadających i wysiadających, tłumacząc to tajemnicą przedsiębiorstwa PKP Intercity.

– Dostęp do danych frekwencyjnych jest przedmiotem uregulowań umownych [pomiędzy MI a PKP Intercity] oraz wymogów ochrony informacji handlowych. Zagregowane dane wskazują jednak na większą i bardziej stabilną wymianę pasażerską na stacji Mława w porównaniu z przystankiem Mława Miasto – zapewnia nasza rozmówczyni. Dodaje, że wśród zakładanych korzyści z poprzedniej zmiany lokalizacji postoju był wyraźny wzrost zainteresowania ofertą, a tego nie zaobserwowano. Przekonuje ponadto, że leżąca 3 km od przystanku stacja, na której ponownie przystaną kursy dalekobieżne, jest dogodnie skomunikowana i wciąż obsługuje znaczącą liczbę pasażerów Kolei Mazowieckich.

Parking istotniejszy niż dojście piesze?

– Ponadto stacja posiada wiele dogodnie zlokalizowanych miejsc parkingowych – podkreśla przedstawicielka ministerstwa. Przyznaje jednocześnie, że oczekiwania mieszkańców Mławy okazały się zróżnicowane. Zapewnia, że ostateczna decyzja została podjęta w oparciu o obiektywną analizę danych o realnym zapotrzebowaniu przewozowym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mława: Perony za krótkie dla IC „Pobrzeże”

Pasażer

Mława: Perony za krótkie dla IC „Pobrzeże”

Kasper Fiszer 03 sierpnia 2025

Mława: PKP Intercity od grudnia na przystanku Miasto

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mława: Perony za krótkie dla IC „Pobrzeże”

Pasażer

Mława: Perony za krótkie dla IC „Pobrzeże”

Kasper Fiszer 03 sierpnia 2025

Mława: PKP Intercity od grudnia na przystanku Miasto

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij