NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Mława: Dworzec systemowy bez kasy biletowej, ale z nowym patronem

| Kasper Fiszer 22.12.2021 4k

Mława: Dworzec systemowy bez kasy biletowej, ale z nowym patronem
Uroczystość nadania patrona dworcowi w MławieFot. PKP SA
PKP SA nadały innowacyjnemu dworcowi systemowemu imię dr Anny Tomaszewicz-Dobrskiej. Dwa miesiące po uroczystości zamknięta została ostatnia funkcjonująca tam kasa biletowa. – Bilety można kupić w automacie – proponują Koleje Mazowieckie.
Kilka dni temu kasa biletowa Kolei Mazowieckich na dworcu w Mławie przestała istnieć. – Powodem jej zamknięcia były względy ekonomiczne – mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy przewoźnika. Dodaje, że pasażerowie mogą kupić bilet na połączenia tej spółki w czynnym biletomacie.

Zarządca dworca: Likwidacja kas to decyzja przewoźników

KM równocześnie otworzyły kasę na przystanku Mława-Miasto. – Został tam oddany do użytku nowy dworzec, na którym nie ma biletomatu – stwierdza nasza rozmówczyni. To jednak na stacji Mława zatrzymują się pociagi dalekobieżne, w tym objęte obowiązkiem całkowitej rezerwacji miejsc. Dotychczas bilety na te połączenia wydawała właśnie kasa KM. Mazowiecki przewoźnik zamknął jednak ostatnie okienko, jakie tam funkcjonowało.

– Aktualnie na dworcu w Mławie nie jest prowadzona sprzedaż biletów w kasach biletowych – potwierdza Agnieszka Jurewicz z Wydziału Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych, które zarządzają budynkiem. Również ona przypomina o funkcjonującym automacie biletowym i zaznacza, że decyzja o prowadzeniu sprzedaży biletów w kasach lub jej zaprzestaniu należy do przewoźników. Samo PKP SA jedynie wynajmuje pomieszczenia, w których można prowadzić różnego rodzaju działalność.

Dworzec jest innowacyjny i ma swojego patrona, ale czeka na najemców


Poza zamkniętą kasą na dworcu Mława znajduje się także lokal handlowo-usługowy, jednak i on jest obecnie niewykorzystywany. Polskie Koleje Państwowe zapewniają, że prowadzą rozmowy z potencjalnymi najemcami, ale póki co jeden z pierwszych nowo wybudowanych tzw. innowacyjnych dworców systemowych wciąż czeka na decyzję o zagospodarowaniu jego pomieszczeń. Brak kasy biletowej - przyciągającej klientów - z pewnością w tym nie pomoże.

– Dworzec powstał w 2015 r. – przypomina przedstawicielka PKP SA. Wówczas był jedną ze sztandarowych inwestycji dworcowych mających zmienić oblicze polskiej kolei w mniejszych miastach, w których infrastruktura pozostawiała wiele do życzenia – często była albo zbyt mała, albo zbyt duża w stosunku do rzeczywistych potrzeb i nie spełniała współczesnych wymagań lokalowo-ekonomicznych.

Dodajmy, że na początku października, a więc zaledwie kilka tygodni przed likwidacją kasy, dworzec w Mławie ofucjalnie zyskał patronkę – dr Annę Tomaszewicz-Dobrską. – Ta urodzona w 1854 r. w Mławie ginekolog i pediatra była pierwszą kobietą z dyplomem lakarskim, która praktykowała na ziemiach polskich jako lekarz – kreśli jej postać Agnieszka Jurewicz.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5