NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Ministerstwo sprawdziło dostępność ezt w zasobach PKP Intercity

| Michał Szymajda 28.06.2018 94

Ministerstwo sprawdziło dostępność ezt w zasobach PKP Intercity
Flirt PKP IntercityFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Na prośbę posła Tomasza Kostusia PKP Intercity przedstawiło Ministerstwu Infrastruktury dane dotyczące dostępności elektrycznych zespołów trakcyjnych znajdujących się w zasobach PKP Intercity. Ministerstwo zaś je upubliczniło.
Przedstawione dane dotyczą okresu od stycznia 2017 do marca 2018 włącznie. PKP Intercity eksploatuje obecnie cztery typu ezt: ED74 (14 sztuk), ED160 Flirt (20 sztuk), ED161 Dart (20 sztuk) i ED250 Pendolino (20 sztuk). W wypadku tego pierwszego pociągu w ruchu znajduje się obecnie tylko jeden pojazd, a pociągi czekają na modernizację.

17 Flirtów może wyjechać codziennie na linie

Najwyższą dostępnością spośród wszystkich ezt będących w zasobach przewoźnika cechuje się ED160 Flirt. Jeśli 20 pkt. oznaczałoby wszystkie 20 pociągów w ruchu (co jest niemożliwe ze względu na konieczność wykonania przeglądów i utrzymania rezerwy), to w wypadku Flirtów wskaźnik ten wynosił w marcu 2018 roku 17,14 pkt., przy wskaźniku 1,32 dla czynności utrzymaniowych i 1,55 dla napraw powypadkowych. Nieco wyższa była dostępność (17,68 pkt.) w styczniu 2018, co potwierdza bardzo wysoką sprawność tych pociągów.

Dwa ED250 wciąż stoją po wypadkach

Na drugim miejscu w marcu 2018 uplasowało się Pendolino, które w marcu osiągnęło 15,55 pkt. dostępności. Należy jednak pamiętać, że dwa z pociągów ED250 uległy wypadkom i są wyłączone z ruchu (w tym jeden poważnie), co obniża wskaźnik o 2,68 pkt., natomiast planowane czynności utrzymaniowe obniżyły go o 1,77 pkt. Najgorzej z dostępnością było w styczniu 2018, gdy ze względu na liczne naprawy powypadkowe i awarie (sprawa „latającej podsypki”) wyłączono z ruchu dużą ilość pociągów Pendolino (13,45 pkt. dostępności).

Darty dostępne

Wypadki na torach i drobne awarie trapiły także ED161 Dart, przez co w marcu 2018 wskaźnik ich dostępności wyniósł 15,23 pkt. (- 3,45 pkt w rezultacie wypadków i awarii, - 1,32 w rezultacie planowanych przeglądów). Nieco lepiej z dostępnością do ruchu Dartów było w lutym 2018, generalnie jednak od lipca 2017 Pesa dba o to, by w każdym miesiącu w każdym momencie na tory mogło wyjechać przynajmniej 15 z 20 pociągów, uwzględniając naprawy i przeglądy.

Po "chorobach"?

– Porównując dane z wcześniejszymi okresami eksploatacji nowych ezt, spółka zauważa poprawę niezawodności tych pojazdów, wynikającą m.in. z wyeliminowania usterek tzw. „wieku dziecięcego” – informuje ministerstwo.

– PKP Intercity informuje, że obecnie w naprawach powypadkowych znajdują się: jedna jednostka serii ED160, dwie jednostki serii ED161 oraz dwie jednostki serii ED250. Jednostki serii ED74 oczekują natomiast na wykonanie koniecznej naprawy wraz z modernizacją, a ich przywrócenie do eksploatacji w pełnym zakresie planowane jest po ukończeniu tych napraw, a zarazem dostosowaniu do aktualnego standardu pociągów PKP Intercity – napisał odpowiadając na interpelację posła Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w MI.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5