NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwszy Link dla NEB przekazany

| Szymajda Michał 16.06.2016 273

Pierwszy Link dla NEB przekazany
Fot. Michał Szymajda
Pierwszy Link dla NEB przekazany
Pierwszy Link dla NEB przekazany
Pierwszy Link dla NEB przekazany
Pierwszy Link dla NEB przekazany
Pierwszy Link dla NEB przekazany
Pierwszy Link dla NEB przekazany
Pierwszy Link dla NEB przekazany
Pierwszy Link dla NEB przekazany
Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki przyjechał do Berlina, aby być świadkiem przekazania pierwszego spalinowego Linka w ręcee przewoźnika NEB. - Jestem dumny z tego, że do Niemiec eksportujemy nie tylko znakomitych piłkarzy, ale także nowoczesne pociągi - mówił.
Uroczystość miała miejsce na berlińskim dworcu Friedrichstrasse. Nie zabrakło na niej zarządu bydgoskiej Pesy, prezesa NEB, przedstawicieli lokalnego samorządu a także tłumu dziennikarzy. Najznamienitszym gościem był jednak Mateusz Morawiecki, który swoją obecnością chciał potwierdzić wsparcie polskie rządu dla polskiego eksportu. - Cieszę się z Pana obecności tutaj, mamy obecnie wsparcie dla produkcji na eksport, myślę że można na tym polu rzeczywiście powiedzieć o dobrej zmianie - mówił prezes Pesy Tomasz Zaboklicki, który podziękował także przedstawicielom niemieckiemu odpowiednikowi UTK czyli EBA - za "niezłą lekcję".

Niemiecka homologacja to gwarancja jakości

- Najtrudniej zrobić pierwszy krok i dzisiaj ten krok został zrobionym, wiem, że proces homologacji tych pociągów był trudny, dlatego tym bardziej gratuluję Pesie podołania wymaganiom. Wiadomo, że tak zaawansowane technicznie państwo jak Niemcy wymaga wykonania wszystkich elementów na najwyższym poziomie, dlatego jestem pełen optymizmu jeśli chodzi o kolejne kontrakty. Liczę na to, że po Niemcach na polskie produkty otworzy się także zachodnia Europa. Nie tylko dla Pesy, ale dla wszystkich innych producentów pojazdów kolejowych.

Czy homologacja polskich pojazdów nie trwała za długo i czy nie był to element, który miał utrudnić polskiemu producentowi wejście na nowy rynek? Czy minister Morawiecki nie obawia się sztucznych barier ograniczających użycie polskich produktów u naszych zachodnich sąsiadów? - Gdyby niemieckie urzędy stosowały pozataryfowe ograniczenia ilościowe, wtedy będziemy rozmawiali z niemieckimi urzędami, ale cieszmy się, że do tej pory taki problemów nie było - odparł premier Morawiecki.

Luxtorpeda 2.0?

Mateusz Morawiecki w pociągu Pesy odpowiedział też na pytania dotyczące konkurencji Pesy. - Jeżeli tylko prezes Newagu będzie sobie życzył wsparcia i będzie sprzedawał produkt na rynek międzynarodowy, to może liczyć na pełne wsparcie Ministerstwa Rozwoju. Nie będziemy robić rozgraniczeń dla producentów - powiedział. - Program Luxtorpeda jest przykładowym programem i każda firma która się w niego wpisze sprzedając zaawansowane pojazdy będzie mogła korzystać z wsparcia ministerstwa. Chce przypomnieć, że trwa kolejna perspektywa unijna, bardzo duża, w wyniku której rozwój branży pojazdów szynowych jest ciekawą możliwością. Jak ona się rozwinie? Tutaj musimy w pierwszym rzędzie polegać na biznesie prywatnym - dodał kończąc Morawiecki.
 
 Zobacz nasze zdjęcia Linka dla niemieckiego przewoźnika TUTAJ.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (332)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (332)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5