NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trakcja PRKiI dostarczy PLK informację pasażerską? [oferty]

| Jakub Madrjas 17.05.2019 6,4k

Trakcja PRKiI dostarczy PLK informację pasażerską? [oferty]
Fot. PKP PLK
Trakcja PRKiI dostarczy PLK informację pasażerską? [oferty]
Trakcja PRKiI dostarczy PLK informację pasażerską? [oferty]
PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na dostawę systemu informacji pasażerskiej. Projekt, który pierwotnie miał kosztować miliard złotych i objąć stacje w całym kraju, został ograniczony do jednej piątej początkowej wartości i obejmie tylko linię E20 i odcinek linii E30.
Informacja pasażerska na stacjach i przystankach PKP PLK pozostawia wiele do życzenia. Wielokrotnie opisywaliśmy problemy pasażerów, takie jak awarie czy błędnie wyświetlane informacje. Problemy miało rozwiązać stworzenie spójnego systemu informacji.  W 2014 roku planowano zamówić ją na aż 2 tysiące obiektów, jednak wart miliard złotych przetarg unieważniono. W 2018 roku unieważniono drugie, dwukrotnie mniejsze postępowanie. Teraz ogłoszono trzeci przetarg.

Skala obecnego przetargu nie może się równać z pierwotnym projektem. Zamówienie obejmuje tylko stacje i przystanki na liniach E20 (wszystkie) oraz E30 (odcinek od Wrocławia do granicy). Jak precyzuje rzecznik PLK Mirosław Siemieniec, chodzi o łącznie 133 stacji i przystanków. Szacunkowa wartość zamówienia to zaledwie 158,9 mln zł netto – niecałe 200 mln zł brutto. – Kwota przetargu wynika z decyzji o zabudowie CSDIP na liniach, na których jest już zabudowana sieć światłowodowa i są zasoby pozwalające na komunikację z Centralną Aplikacją Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – wyjaśnia rzecznik. Jak zapowiada, PLK będą ogłaszały kolejne przetargi na zabudowę CSDIP, wraz z rozbudową sieci światłowodów.

Wykonawca ma za zadanie wykonać w formule projektuj i buduj dostawę, instalację i uruchomienie urządzeń dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także zaplecza aplikacyjnego do zarządzania infrastrukturą usług stacyjnych. Zamówienie obejmuje też niezbędne do jego realizacji prace adaptacyjno-budowlane w obrębie obiektów obsługi pasażerskiej w zakresie kanalizacji teletechnicznej, konstrukcji wsporczych, szaf dostępowych i nawiązania do szlakowych zasobów światłowodowych. W ramach realizacji zamówienia wykonawca zaprojektuje, dostarczy i uruchomi warstwę dostępową sieci teletransmisyjnej itd. Poniżej wymagany od dostawców czas reakcji na problemy:
 
Kryteria udzielenia zamówienia to cena (80%) oraz okres gwarancji (20%). Zamówienie trzeba zrealizować w 20 miesięcy. Projekt ubiega się o finansowanie z POIiŚ. – Zakończenie projektu planowane jest w lutym 2022 roku – informuje Mirosław Siemieniec.

Aktualizacja: Trzy oferty w przetargu

Otwarcie ofert w przetargu bardzo się opóźniło ze względu na aż trzy serie odwołań potencjalnych wykonawców. Protesty przeciw warunkom postępowania składało nawet PKP Telkol z grupy PKP. 

Ostatecznie zgłosiły się trzy podmioty; PKP Telkol wystartowało w konsorcjum, którego liderem jest Nokia. Zaoferowało ono 306,27 mln zł za realizację zamówienia i gwarancję na 72 miesięcy. To o ponad 50 procent więcej, niż zakłada kosztorys PKP PLK (195,5 mln zł). Ten sam okres gwarancji zaproponowała Aldesa w konsorcjum z Acisa. Zaproponowana kwota to 235,3 mln zł. Jedyną ofertę mieszczącą się w kosztorysie złożyła Trakcja PRKiI (194 mln zł). Jej oferta ma jednak najkrótszy okres gwarancji – pięć lat.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5