NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Co z informacją pasażerską PLK? Trzecia próba pod koniec roku

| Jakub Madrjas 28.05.2018 23

Co z informacją pasażerską PLK? Trzecia próba pod koniec roku
Fot. PKP Informatyka
Już drugi raz PKP PLK nie udało się przeprowadzić ogromnego zamówienia na zintegrowany w skali kraju system informacji pasażerskiej. Kolejna próba zostanie przeprowadzona dopiero pod koniec roku. 
– Na przystanku Warszawa Stadion informacje na wyświetlaczach rozjechały się z pociągami. Informacja na ekranie dotyczy dopiero następnego pociągu który przyjedzie – napisał niedawno jeden z Czytelników, Pan Jakub. Karol Jakubowski z PKP PLK wyjaśnia, że system informacji pasażerskiej przystanku Warszawa Stadion jest powiązany z rozkładem jazdy. W momencie zmian w organizacji rozkładu, komunikaty - także te na ekranach, są korygowane przez operatora systemu. – W momencie dużych zmian w kursowaniu pociągów, operator może niektóre komunikaty skorygować z opóźnieniem – przyznaje Jakubowski dodając, że w ramach modernizacji linii średnicowej system dynamicznej informacji pasażerskiej zapewni automatycznie komunikaty w czasie rzeczywistym.

Problemy z informacją pasażerską dotyczą nie tylko Warszawy Stadion. Czytelnicy bardzo często donoszą "Rynkowi Kolejowemu" o błędach w dynamicznym rozkładzie na peronach. Problem miał rozwiązać wielki przetarg na dostawę tego typu systemów na stacje i przystanki w całym kraju. W 2014 roku planowano zamówić ją aż na niemal 2 tysiące obiektów. PLK wzięła się jednak do tego na ostatnią chwilę przed końcem poprzedniej perspektywy unijnej i zgodnie z obawami przetargu nie udało się rozstrzygnąć.

Kolejny nieudany przetarg

Drugie postępowanie – już dużo mniejsze – ogłoszono w lipcu 2017 roku. Był to jednak wciąż wart pół miliarda złotych projekt, który obejmował instalację dynamicznego rozkładu i monitoringu na setkach przystanków i stacji a także dworców. Jednak i tym razem nie udało się wybrać wykonawcy – w lutym 2018 roku unieważniono postępowanie.

Jak czytamy w wyjaśnieniu, PLK nie jest w stanie zagwarantować wykonawcy zasobów sieci szkieletowej WAN, bo do jej realizacji (ze względu na odwołania w KIO w przetargu na jej budowę) jeszcze nie doszło. Do tego planowaną umowę błędnie ogłoszono jako umowę ramową, a tymczasem jej przedmiot nie ma charakteru powtarzalnego. PLK wskazuje, że byłoby dla niej wysoce niekorzystne podpisać umowę ramową z wykonawcą, który później mógłby odmówić realizacji którejś z części zamówienia.

Powtórka pod koniec roku

Na nowoczesną informację pasażerską na stacjach PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze poczekamy. Jak poinformowała „Rynek Kolejowy” Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK, spółka planuje ogłosić ponownie postępowanie przetargowe w IV kw. 2018 roku.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS