Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Mija rok funkcjonowania kolejowego Tunelu Beskidzkiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Mija rok funkcjonowania kolejowego Tunelu Beskidzkiego
Fot. tov_tob livejournalTunel Beskidzki
24 maja minął rok od momentu zakończenia bardzo ważnej inwestycji kolejowej w ukraińskich Karpatach – Tunelu Beskidzkiego. Koleje Ukraińskie podsumowały 12 miesięcy funkcjonowania obiektu. Wnioski są ciekawe.

Dzięki dwutorowemu tunelowi możliwy jest przejazd z zachodniej Ukrainy (m.in. ze Lwowa) przez Karpaty do miast położonych na Zakarpaciu i tym samym transport produktów i ludzi, przez granicę, do krajów Unii Europejskiej. Budowa nowego obiektu pod jednym z łańcuchów Karpat Wschodnich, pomiędzy stacją Beskid i Skotarskie, trwała od 26 września 2013 roku. Dotychczasowy jednotorowy tunel, będący w złym stanie, wymagał pilnej przebudowy bądź budowy całkiem nowego obiektu. Nowy tunel zbudowano 30 metrów obok starej konstrukcji.

Dzięki temu nowoczesnemu obiektowi możemy zapewnić bezpieczny transport na kierunku Lwów – Stryj – Czop – granica państwa. Dzięki temu inwestycji udrożniliśmy Piąty Międzynarodowy Korytarz Transportowy – powiedział Jewhen Krawcow, prezes Ukrzaliznyci.

Od momentu otwarcia tunelu do dziś przez tunele przejechało 10500 pociągów towarowych, w składzie których znalazło się pół miliona wagonów. Transportuje się głównie węgiel i rudę (np. do słowackich Koszyc, gdzie działa huta US Steel), ale także, coraz częściej, kontenery. Jak skrupulatnie wylicza Ukrzaliznycia, przez tunel w ciągu 12 miesięcy przejechało też 8590 pociągów pasażerskich. W pierwszym kwartale 2019 pociągów było o 19% więcej niż w trzecim kwartale 2018. Tendencja jest więc wzrostowa.

Przez tunel pociągi towarowe mogą przejeżdżać z prędkością 60 km/h, pasażerskie – 70 km/h. Samo to, że tunele są dwa, sprawia, że przeprawa jest dwutorowa, a nie jak poprzednio – jednotorowa. Poprzedni tunel miał przepustowość równą tylko 40 pociągów na dobę, przez obecny obiekt mogą przejechać 92 pociągi dziennie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5