Lokalny serwis informacyjny „Hej Mielec” poinformował o planowanych na najbliższy wtorek debatach na temat przyszłości odcinka linii nr 25. Jedną organizuje Platforma Obywatelska, a Prawo i Sprawiedliwość. Dwa spotkania odbędą się w tym samym czasie w różnych miejscach.
Mielecki portal wraca do sprawy poprawy stanu technicznego odcinka Ocice – Dębica, w szczególności infrastruktury kolejowej między Mielcem a ostatnią z wymienionych stacji. Zgodnie z zapowiedziami dojedzie do dwóch spotkań w tej sprawie. Jedno organizuje Krystyna Skowrońska, parlamentarzystka z ramienia PO. W spotkaniu będzie brał udział Andrzej Massel, wiceminister odpowiedzialny za kolej. Druga debata odbędzie się z inicjatywy Tomasza Poręby, europosła PiS i Władysława Ortyla, nowo powołanego Marszałka Województwa Podkarpackiego.
Więcej
O degradacji infrastruktury kolejowej w Mielcu świadczy m.in. zły stan techniczny kładki dla pieszych, położonej w centrum miasta. Ze względów bezpieczeństwa została ona zamknięta przed kilkoma tygodniami. Jak podaje „Hej Mielec” budowla od lat nie była konserwowana. Jednak staraniem władz miasta, budowla po wykonaniu niezbędnych prac ponownie zostanie udostępniona pieszym.
Więcej
2013-05-29 13:44:39 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Ja bym dodał pytanie:
- czy zamiana na wyższą kategorię wiąże się z niższą dotacją otrzymywaną do TLK?
- czy wprowadzenie takiej zmiany faktycznie zwiększyło przychody z biletów?
2013-05-29 13:54:20 Autor: Korrel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pan poseł chyba zapomniał, że akurat jest odwrotnie jak pisze. To IC w związku z remontem e65 postanowiło czasowo przekwalifikować te pociągi na TLK, aby zachęcić ludzi to podróży.
A że akurat na długi weekend nikogo nie trzeba zachęcać, to po prostu zawiesili tą promocję.
2013-05-29 13:59:33 Autor: Wędkarz
---.adsl.inetia.pl
Potrzebuję w najbliższym czasie jechać do Sopotu, akurat wypadł długi weekend. Normalnie bym pojechał Neptunem z Kutna. Ale jeśli Neptun ma być dwa razy droższy, to pojadę samochodem. Cenowo wyjdzie podobnie, a elastyczność samochodu znacznie większa.
2013-05-29 14:00:37 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Jest robota dla UOKiK-u. Typowy przypadek nadużycia pozycji monopolistycznej.
2013-05-29 14:08:12 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Korrel
to nie jest \'po prostu\'
jestem ciekawy odpowiedzi na moje pytania.
Niestety kwestia wysokości dotacji jest trudna do odpowiedzi, bo chyba nie ma ustalonej listy dotowanych pociągów i ich ilości? jak to jest rozwiązane?
2013-05-29 14:22:49 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
jednym słowem-ZŁODZIEJE
2013-05-29 14:25:03 Autor: vlak
---.177.4.163
@Korrel: PKP IC nikomu łaski nie zrobiło. Zmieniło kategorię z EIC na TLK tylko dlatego, że dostało dotację.
Od przyszłego rozkładu cała trójka ma znów być EIC cały rok.
A jak bardzo obecna zmiana kilkudniowa jest uzasadniona niech świadczy fakt, że w środku długiego weekendu majowego, gdy pociągi TLK w różnych kierunkach odjeżdżały rano z Warszawy z frekwencją ok. 50%, Ex Jantar miał na pokładzie aż 20 osób, generując ogromny zysk dla PKP IC.
Ta zmiana się opłaca tylko w pierwszym dniu długiego weekendu w kierunku Trójmiasta i w kierunku Warszawy ostatniego dnia. W pozostałym okresie nikt za taką cenę nie jeździ.
2013-05-29 14:39:05 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Na wakacje też jest w hafasie jako EIC, codziennie.
Czas przejazdu jak Polski Bus tylko tam można teraz kupić bilety za 22zł.
a hafas straszy ceną 134zł.
Większość osób nie wie że są jakieś promocje których ta strona nie pokazuje. o ile w ogóle są?
Natomiast jak to zobaczy grupa/rodzina 4 osób to nawet licząc że w EIC mają ulgi na przejeździe w dwie strony autobusem oszczędzają z 500zł.
Dla kogo to niewielkie pieniądze warte tego by jechać pociągiem a nie autobusem jeśli jedzie tyle samo?
2013-05-29 14:49:34 Autor: caronen
---.supmeca.fr
caronen W odpowiedzi na post Kflik:
"Na wakacje też jest w hafasie jako EIC, codziennie.
Czas przejazdu jak Polski Bus tylko tam można teraz kupić bilety za 22zł.
a hafas straszy ceną 134zł.
Większość osób nie wie że są jakieś promocje których ta strona nie pokazuje. o ile w ogóle są?
Natomiast jak to zobaczy grupa/rodzina 4 osób to nawet licząc że w EIC mają ulgi na przejeździe w dwie strony autobusem oszczędzają z 500zł.
Dla kogo to niewielkie pieniądze warte tego by jechać pociągiem a nie autobusem jeśli jedzie tyle samo?"
W sumie skoro mozna bez problemu kupic bilet na PB, ktory w dodatku jest taki fajny (jak mozna wywnioskowac z wielu komentarzy tu czy na forach) to o jakiej \"pozycji dominujacej\" tu mowa ?
2013-05-29 14:59:01 Autor: kongo4321
---.ip.netia.com.pl
Fan Klub Iwana poprosimy o komentarz
2013-05-29 15:01:49 Autor: wdr
---.emea.ibm.com
wdr zmieniają kategorię z EIC na TLK, bo to będzie szczyt przewozów i pociąg będzie pełny nawet przy biletach za 100zł. przecież zostaje jeszcze kilka TLK w mniej atrakcyjnych godzinach. to odpowiednik elastycznej taryfy, której wszyscy (ja też) się domagają. a co do polskiego busa to jak pociąg będzie z gdańska do warszawy jechał poniżej 3h to polskim busem pojedzie tylko biedota i masochiści
2013-05-29 15:02:14 Autor: wdr
---.emea.ibm.com
wdr z TLK na EIC/Ex
2013-05-29 15:11:26 Autor: autorrr
---.dynamic.gprs.plus.pl
A co robi UTK??? Nic!!!
A wystarczyłoby określić sztywno (dla przewoźników państwowych) kryteria jakim MUSI odpowiadać dana kategoria pociągu, czyli:
1. standard wagonów
2. czas przejazdu między punktami A i B
i w końcu wyeliminować te wszystkie pseudo EKSPRESY i EICki.
To jest kpina, żeby przewoźnik zestawiał skład z byle szmelcu, jechał z prędkością żółwia i nazywał taki pociąg EKSPRES odpowiednio przy tym śrubując cenę.
Może wzorem przewoźników w komunikacji miejskiej, gdzie powszechnym jest stan, kiedy Zarządy Transportu organizując przetargi na obsługę linii komunikacyjnych wyznaczają standardy jakie musi spełnić tabor, by móc takie przewozy wykonywać.
To są kpiny, by w pociągu kategorii EKSPRES czy EIC pojawiały się (a ostatnio to częste przypadki) wagony starego typu - nie ważne, po której z kolei modrnizacji, bez klimy, bez wc w systemie zamkniętym.
Nie masz taboru spełniającego określone standardy - nie możesz zarabiać kasy. Prosta sprawa. Tylko niestety nie dla naszych urzędasów.
2013-05-29 15:25:28 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@wdr
to nie to samo, pozostaje kwestia dotacji i czy ją PKP IC dostaje za TLK i za EIC czy nie.
Poza tym ten pociąg nie będzie raczej pełny we wszystkie dni w które pojedzie jako EIC, można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że na tym stracą bo pojedzie jeszcze mniej osób.
Może to się opłaca w pierwszy i ostatni dzień długiego weekendu ale raczej nie więcej, w tym nie przez całe wakacje.
2013-05-29 17:15:41 Autor: mat
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mądrze facet zrobił, ten niekompetentny czlowiek zwany ministrem transportu nie ma zielonego pojecia co sie dzieje na kolei.
2013-05-29 20:05:35 Autor: Ludzik Szynowy
---.opera-mini.net
Większość w Polsce to biedota i picem nikt nie pojedzie
2013-12-13 13:32:04 Autor: GozKam
---.205.115.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mam pomysł. Jeśli ktoś jest z forum skyscrapercity.com - proponuję utworzyć forum poświęcone Linii kolejowej nr 25 Dębica - Mielec - Ocice lub forum Modernizacja linii kolejowej nr 25 Sakrżysko-Kamienna - Ocice i linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów z mienić na Modernizacja linii kolejowej nr 25 Sakrżysko-Kamienna - Dębica i linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów.