NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Miejscówki „tylko dla Czechów” w pociągach międzynarodowych. PKP IC: Problem zweryfikowany

| Michał Szymajda 29.04.2019 82

Miejscówki „tylko dla Czechów” w pociągach międzynarodowych. PKP IC: Problem zweryfikowany
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Do bardzo zaskakującej sytuacji dochodziło przez kilka tygodni w niektórych pociągach międzynarodowych kursujących na terenie Polski jako pociągi IC. Pomimo szerokiej dostępności miejsc drugiej klasy, portal intercity.pl nakazywał kupno biletów klasy 1., jeśli chcieliśmy mieć gwarancję miejsca siedzącego.
Czytelnicy o sytuacji informowali nas wielokrotnie. Problemem był przejazd pociągami, które z Polski kursują do Czech przez Katowice i z powrotem.

– Na 15 dni przed odjazdem pociągu nie byłem już w stanie kupić biletów drugiej klasy na krajowy odcinek ze Śląska do Warszawy. Ta sytuacja zdarza się notorycznie, pomimo tego, że przeważnie na stacji okazuje się, że w pociągach można bez problemu zająć miejsce siedzące. Wielu informacja o braku możliwości wskazania miejsca siedzącego jednak zniechęca do podróży koleją. Takich pasażerów zmusza się za to do kupna biletu klasy 1., lub przejazdu drogim Pendolino – powiedział pan Łukasz z Orzesza.

Podobną sytuację miał piszący ten tekst, 8 kwietnia. Dzień wcześniej strona intercity.pl wskazywała, że na IC 130 z Katowic nie kupimy już biletu z miejscem w drugiej klasie, a według portalu jedyną szansą na przejazd na miejscu siedzącym był zakup biletu na 1. klasę. Tak zrobiłem, podobnie jak inni pasażerowie, którzy niemal całkowicie wypełnili wagon klasy 1., podczas gdy kilka wagonów klasy 2. było zapełnionych zaledwie garstką pasażerów.

– Tak jest zawsze, niestety. Miejsca w kilku wagonach przeznaczone są do sprzedaży tylko po stronie czeskiej. Oczywiście, jeśli pan chce, może pan w nich zająć miejsce – powiedział pracownik z obsługi konduktorskiej.

Co na to spółka? W dwa tygodnie po naszym mailu PKP Intercity stwierdza, że spółka „nie otrzymała zgłoszeń dotyczących problemu sprzedaży biletów i miejscówek na odcinku krajowym pociągu IC Batory”, podobnych do naszych i czytelnika. Pocieszająca jest jednak informacja, że „problem zweryfikowano” i kłopotów z dostępnością miejscówek na odcinkach krajowych w pociągach jadąc z i do Czech, jak twierdzi biuro prasowe PKP IC, już być nie powinno.

– W pociągu 130 Batory miejsca są dostępne do sprzedaży w komunikacji międzynarodowej w relacji Budapeszt – Warszawa/ Kraków, jak również w komunikacji krajowej na odcinku Chałupki – Warszawa. Oczywiście dostępność uzależniona jest od zajętości miejsc w pociągu – napisała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5