Partnerzy serwisu:
Pasażer

MI planuje pociągi z Warszawy na Dolny Śląsk po „Węglówce”. Nie wie jednak, kiedy je uruchomi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
MI planuje pociągi z Warszawy na Dolny Śląsk po „Węglówce”. Nie wie jednak, kiedy je uruchomi
fot. Kasper FiszerPociąg z Warszawy we Wrocławiu
Ministerstwo Infrastruktury zapowiada uruchomienie pociągów w relacjach z Warszawy do Jeleniej Góry i Wrocławia przez Łódź, Zduńską Wolę, Kłobuck i Opole. Plany resortu są jednak tyleż ciekawe, co mgliste. Na razie trudno bowiem podać choćby przybliżoną datę otwarcia połączeń.

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 131 na jej odcinku Zduńska Wola-Karsznice – Chorzew-Siemkowice. PKP Polskie Linie Kolejowe informowały o pracach realizowanych z myślą o ruchu pasażerskim po tzw. Magistrali Węglowej, ale na razie samorząd regionu łódzkiego jest bardzo ostrożny w prognozowaniu, czy uruchomi tam pociągi osobowe. Nieco bardziej konkretne stanowisko w tej sprawie przedstawiło nam Ministerstwo Infrastruktury, które potwierdziło, że plan transportowy resortu przewiduje wykorzystaie ważnej magistrali towarowej w pasażerskim ruchu międzyregionalnym.

2 – 3 pary kursów na Dolny Śląsk dziennie

– W ramach umowy PSC [zawartej z PKP Intercity] przewidziano uruchomienie 2 – 3 par pociągów na dobę w relacjach Warszawa – Łódź – Zduńska Wola-Karsznice – Działoszyn – Kłobuck – Lubliniec – Opole i dalej do Wrocławia oraz przez Nysę i Kłodzko do Jeleniej Góry – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Oznaczałoby to więc poprawę sytuacji komunikacyjnej nie tylko w południowej części województwa łódzkiego, ale też na południu Opolszczyzny. Mieszkańcy Nysy uzyskaliby bowiem bezpośrednie połączenie z Warszawą. Z Kotliny Kłodzkiej łatwiej byłoby zaś dojechać np. do Łodzi.

Zamierzenia resortu trudno jednak umiejscowić w czasie. Nasz rozmówca przedstawia bowiem szereg warunków, które miałyby determinować pojawienie się takich kursów. Pierwszym z nich jest odpowiedni stan infrastruktury na poszczególnych odcinkach, nie tylko na modernizowanym fragmencie „Węglówki”, gdzie prace mają zakończyć się w 2023 r. – Wymagane będzie też przygotowanie infrastruktury pasażerskiej na stacjach Działoszyn i Kłobuck, w tym budowa peronów – podkreśla rzecznik MI. Mówi on, że choć PKP PLK planują takie prace, nie wiadomo dokładnie, kiedy zostaną one zrealizowane.

Nie będzie kursów w stronę Częstochowy

– Należy też pamiętać, że planowana na lata 2023 – 2025 modernizacja dalekobieżnej linii średnicowej będzie skutkować ograniczeniem przepustowości linii kolejowych wokół Warszawy – zastrzega Szymon Huptyś. Może to w jego opinii przełożyć się na utrudnienia w uruchamianiu nowych połączeń obsługujących stolicę. Resort nie wskazał przy tym potencjalnego scenariusza prowadzenia przewozów na trasie krótszej, np. z i do Łodzi.

MI nie zamierza natomiast przywracać ruchu na linii wybiegającej z węzłowego Chorzewa-Siemkowic w kierunku Częstochowy. – Uruchomienie połączeń na linii nr 146 nie jest obecnie planowane – usłyszeliśmy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5