NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MI planuje pociągi z Warszawy na Dolny Śląsk po „Węglówce”. Nie wie jednak, kiedy je uruchomi

| Kasper Fiszer 31.05.2021 5,6k

MI planuje pociągi z Warszawy na Dolny Śląsk po „Węglówce”. Nie wie jednak, kiedy je uruchomi
Pociąg z Warszawy we Wrocławiu fot. Kasper Fiszer
Ministerstwo Infrastruktury zapowiada uruchomienie pociągów w relacjach z Warszawy do Jeleniej Góry i Wrocławia przez Łódź, Zduńską Wolę, Kłobuck i Opole. Plany resortu są jednak tyleż ciekawe, co mgliste. Na razie trudno bowiem podać choćby przybliżoną datę otwarcia połączeń.
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 131 na jej odcinku Zduńska Wola-Karsznice – Chorzew-Siemkowice. PKP Polskie Linie Kolejowe informowały o pracach realizowanych z myślą o ruchu pasażerskim po tzw. Magistrali Węglowej, ale na razie samorząd regionu łódzkiego jest bardzo ostrożny w prognozowaniu, czy uruchomi tam pociągi osobowe. Nieco bardziej konkretne stanowisko w tej sprawie przedstawiło nam Ministerstwo Infrastruktury, które potwierdziło, że plan transportowy resortu przewiduje wykorzystaie ważnej magistrali towarowej w pasażerskim ruchu międzyregionalnym.

2 – 3 pary kursów na Dolny Śląsk dziennie

– W ramach umowy PSC [zawartej z PKP Intercity] przewidziano uruchomienie 2 – 3 par pociągów na dobę w relacjach Warszawa – Łódź – Zduńska Wola-Karsznice – Działoszyn – Kłobuck – Lubliniec – Opole i dalej do Wrocławia oraz przez Nysę i Kłodzko do Jeleniej Góry – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Oznaczałoby to więc poprawę sytuacji komunikacyjnej nie tylko w południowej części województwa łódzkiego, ale też na południu Opolszczyzny. Mieszkańcy Nysy uzyskaliby bowiem bezpośrednie połączenie z Warszawą. Z Kotliny Kłodzkiej łatwiej byłoby zaś dojechać np. do Łodzi.

Zamierzenia resortu trudno jednak umiejscowić w czasie. Nasz rozmówca przedstawia bowiem szereg warunków, które miałyby determinować pojawienie się takich kursów. Pierwszym z nich jest odpowiedni stan infrastruktury na poszczególnych odcinkach, nie tylko na modernizowanym fragmencie „Węglówki”, gdzie prace mają zakończyć się w 2023 r. – Wymagane będzie też przygotowanie infrastruktury pasażerskiej na stacjach Działoszyn i Kłobuck, w tym budowa peronów – podkreśla rzecznik MI. Mówi on, że choć PKP PLK planują takie prace, nie wiadomo dokładnie, kiedy zostaną one zrealizowane.

Nie będzie kursów w stronę Częstochowy

– Należy też pamiętać, że planowana na lata 2023 – 2025 modernizacja dalekobieżnej linii średnicowej będzie skutkować ograniczeniem przepustowości linii kolejowych wokół Warszawy – zastrzega Szymon Huptyś. Może to w jego opinii przełożyć się na utrudnienia w uruchamianiu nowych połączeń obsługujących stolicę. Resort nie wskazał przy tym potencjalnego scenariusza prowadzenia przewozów na trasie krótszej, np. z i do Łodzi.

MI nie zamierza natomiast przywracać ruchu na linii wybiegającej z węzłowego Chorzewa-Siemkowic w kierunku Częstochowy. – Uruchomienie połączeń na linii nr 146 nie jest obecnie planowane – usłyszeliśmy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5