NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MI i PKP Intercity uruchomią pociąg Warszawa – Żagań

| Kasper Fiszer 02.09.2019 10,4k

MI i PKP Intercity uruchomią pociąg Warszawa – Żagań
Stacja kolejowa w Żaganiufot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0
W kolejnym rocznym rozkładzie jazdy pojawić ma się bezpośredni pociąg z Żagania i Żar do Warszawy – zapowiada Ministerstwo Infrastruktury. Prowadzenie prac w tym zakresie potwierdziło też PKP Intercity. Organizator przewozów międzywojewódzkich zastrzega przy tym, że ostateczny kształt rozkładu jazdy nie jest jeszcze znany.
Niedawno Stowarzyszenie Miłośników Kolei Ok1 zaapelowało o przywrócenie bezpośredniego połączenia kolejowego z Żagania do Warszawy. Zgodnie z informacjami przekazywanymi w lokalnych mediach akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców regionu, którzy licznie poparli stworzoną przez organizację petycję. Wszystko wskazuje na to, że akcja przyniosła skutek i rejon Żagania będzie obsługiwany przez pociągi dalekobieżne.

MI: Planujemy pociąg Żagań – Żary – Warszawa

Prowadzenie prac w tym kierunku potwierdziło już PKP Intercity. – W tej chwili trwają uzgodnienia. O tej sprawie będziemy informować w odpowiednim czasie – czytamy w krótkim komunikacie przesłanym nam przez Zespół Prasowy przewoźnika. W podobnym tonie wypowiada się organizator połączeń międzywojewódzkich, Ministerstwo Infrastruktury.

– Minister infrastruktury wraz z przewoźnikiem kolejowym, PKP Intercity, oraz zarządcą infrastruktury, spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, przeanalizował postulaty dotyczące uruchomienia połączenia dalekobieżnego do Żagania podczas konstruowania rocznego rozkładu jazdy 2019/2020 – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy resortu. – Efektem tych analiz jest zaplanowanie uruchomienia połączenia łączącego Żagań i Żary z Warszawą – zapowiada. Nie wskazuje przy tym jakichkolwiek szczegółów dotyczących kursu.

PKP Intercity wjedzie na kolejną trasę niezelektryfikowaną

– Nadal prowadzone są intensywne prace nad rozkładem jazdy 2019/2020. Jego ostateczny kształt będzie znany w późniejszym terminie – podkreśla nasz rozmówca. Nie wiemy więc póki co, czy pociąg będzie miał charakter codzienny, ani w jakiej porze dnia zostanie uruchomiony. Nie jest też jasne, jaką dokładnie trasą będzie kursować.

Obsługa połączenia będzie przy tym stanowić dla PKP Intercity pewne wyzwanie, bo linie kolejowe prowadzące do Żagania są niezelektryfikowane, a przewoźnik nie ma wielu lokomotyw, którymi mógłby prowadzić ruch na odcinkach bez sieci trakcyjnej. Z tego powodu obecnie realizację części zadań przewozowych zleca podwykonawcy. Na trasie do Zagórza na mocy umowy z krajowym przewoźnikiem kursują pociągi SKPL Cargo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5