Pierwszy pociąg metra Siemens Inspiro, który przyjechał do Warszawy w grudniu, został rozmontowany na części i człony. – Nasi pracownicy uczą się jak przeprowadzać poszczególne remonty – mówi Anna Bartoń z działu rzecznika prasowego Metra Warszawskiego.
Warszawa zamówiła 35 pociągów nowej generacji Siemens Inspiro do obsługi budowanego odcinka II linii metra i wzmocnienia I linii. Pierwszy skład przyjechał z Wiednia do Warszawy w grudniu ub.r. – Pociąg jest rozmontowany. Pudła są na podnośnikach, zestawy kołowe osobno. Pod nadzorem Siemensa nasi pracownicy uczą się jak rozmontowywać i składać poszczególne podzespoły, tak byśmy potem umieli łatwo i sprawne dokonywać napraw, gdy pociąg przejdzie już na nasz serwis – wyjaśnia Anna Bartoń z działu rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Poszczególne pudła 6-członowego składu są tak rozmontowywane, żeby reprezentować różne cykle napraw / remontów / przeglądów.
Po ponownym złożeniu skład zostanie przedstawiony do certyfikacji. W chwili obecnej przewiduje się, że jazdy próbne na torze prób zlokalizowanym na terenie STP Kabaty i wyposażonym w systemy sterowania obu linii rozpoczną się późną wiosną. Metro Warszawskie zakłada, że pociąg zacznie wozić pasażerów na I linii od września br.