NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Metro: Budowa przejścia na Stadionie pod linią średnicową nadal bez uzgodnień

| wu, Rynek Kolejowy 17.06.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-06-17 17:25:04 Autor: Don F.
---.252.2.172
Jedno mnie zastanawia: Po co to drążenie tunelu pod nasypem, skoro tuz obok na poziomie ulicy jest przejście pod stacją PKP Stadion, a tuż przed nim wychodzi wyjście z metra? Pachnie marnotrawstwem kasy...
2013-06-17 20:42:10 Autor: pomorzak
---.77.176.248
Nie jestem inżynierem, w związku z tym mam pytanie do osób które mają większe pojęcie w tym temacie.

Dlaczego nie można zamontować w torach tymczasowych konstrukcji, wybrać ziemi, i zbudować tego przejścia?
2013-06-17 20:42:40 Autor: el_Mario
---.254.50.49
@Don F

Dokładnie to samo mnie zastanawia. Komu te tunele pod nasypem skrócą znacząco drogę? Co najwyżej mieszkańcom kilku budynków na Targowej (odc. Zieleniecka - wiadukt), ale dla nich można wybudować znacznie tańsze przejście przez jezdnię przy samym wiadukcie kolejowym, by nie musieli nadkładać drogi. O ile takowego przejścia jeszcze nie ma - dawno nie byłem...
2013-06-17 21:00:34 Autor: darols
---.9.167.199
@Don F, el_Mario:
Można teoretycznie zrezygnować z tego tunelu dla pieszych, który zaprojektowano, bo miał być też połączony z istniejącym tunelem pod torami kolejowymi, żeby ułatwić bezpośrednie wejście na peron ale ze względu na koszty i problemy z tego łącznika zrezygnowano. Niestety jeżeli ten tunel nie powstanie to jedyne wyjście, które będzie wtedy łączyło Przystanek Stadion (a także przejmie większość ludzi udających się na Stadion Narodowy) ze stacją Metra Stadion jest niedostosowane do dużych potoków pasażerskich. Wyjście na ulicy Sokolej skierowane w stronę przystanku kolejowego będzie wąskie i bez schodów ruchomych. Na szersze wyjście nie ma tam miejsca. Brak tunelu pod torami kolejowymi oznacza rezygnacje z szerokiego i wygodnego wyjścia prowadzącego na Stadion Narodowy. Metro jest budowane na dziesiątki lat, nie warto oszczędzać na wygodzie bo potem się to negatywnie odbija na komforcie pasażerów.
2013-06-17 21:04:04 Autor: gita
---.145.211.76
Miejsca w którym planują te dodatkowe przejścia są absurdalne. Równie dobrze może tych przejść nie być. Tuż obok dwa przejścia w poziomie ziemi i jezdni pod torami, a oni chcą zrobić kolejne. Po co? Bez sensu.
2013-06-17 21:04:25 Autor: gita
---.145.211.76
Miejsca w którym planują te dodatkowe przejścia są absurdalne. Równie dobrze może tych przejść nie być. Tuż obok dwa przejścia w poziomie ziemi i jezdni pod torami, a oni chcą zrobić kolejne. Po co? Bez sensu.
2013-06-18 08:41:33 Autor: zibibu
---.209.27.231
Będzie nowy tunel do zalania... a "objazd" zrobią obecnym tunelem pod przystankiem W-wa Stadion. BRAWO !!!
2013-06-18 10:15:09 Autor: el_Mario
---.36.35.5
@darols

Racja, przy założeniu że po wybudowaniu stacji ulica Sokola będzie wyglądać tak samo jak obecnie. Obecnie jest tam i tak jeden wielki plac budowy, więc o ile kwestie własności gruntów tego nie zablokują można przy odtwarzaniu przesunąć pas jezdni nieco na zachód, co pozwoli na szerszy chodnik po stronie wschodniej. Zwłaszcza że, jak widzę na zdjęciach satelitarnych, pod teren budowy zasypano już i tak kilka m. "sadzawki" po zachodniej.
2013-06-18 10:16:40 Autor: el_Mario
---.36.35.5
W odpowiedzi na post el_Mario:
"@darols

Racja, przy założeniu że po wybudowaniu stacji ulica Sokola będzie wyglądać tak samo jak obecnie. Obecnie jest tam i tak jeden wielki plac budowy, więc o ile kwestie własności gruntów tego nie zablokują można przy odtwarzaniu przesunąć pas jezdni nieco na zachód, co pozwoli na szerszy chodnik po stronie wschodniej. Zwłaszcza że, jak widzę na zdjęciach satelitarnych, pod teren budowy zasypano już i tak kilka m. "sadzawki" po zachodniej."
Niejasno się wyraziłem - nie tak samo jak obecnie tylko jak przed budową stacji. :-)
2013-06-20 22:32:15 Autor: suleh
---.30.72.69
Może uda mi się wywołać wrzawę, proponując wsunięcie dwóch prefabrykowanych tuneli w rejonie wyjść z metra od ul.Sokolej,ale w poziomie obecnego tunelu PKP, bez schodów ruchomych?
To siermiężne rozwiązanie,odpowiedniej szerokości,pozwoliłoby na swobodny przepływ spodziewanych potoków pasażerów w okresie imprez masowych na Stadionie Narodowym?Może troszeczkę niewygodne,ale za to jak tanio!A poza tym nie trzeba wytężać umysłów na lepszy wypas i długotrwałe zamykanie linii kolejowych!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS