Nie wiadomo jak i kiedy będzie budowane przejście do stacji metra C-14 Stadion pod nasypem linii średnicowej. Wykonawca na razie nie odpowiedział na propozycje kolejarzy, by wykorzystać wakacyjne utrudnienia na tej trasie.
Projekt stacji metra C-14 Stadion przewiduje budowę przejścia podziemnego na drugą nasypu kolejowego linii średnicowej – jedno z wejść na stację miałoby się znajdować przy budynku dworca Stadion od strony ul. Zamoyskiego. W związku z jego realizacją wykonawca metra, firma AGP Metro, chciał wyłączenia ruchu na wszystkich torach tej kluczowej trasy kolejowej, wyjaśniając to stanem nasypu. Jednak na tak długi paraliż nie zgodzili się kolejarze i zaproponowali etapowe wyłączanie torów oraz wykorzystanie innych planowych zamknięć.
Od marca, kiedy pisaliśmy o sugerowanych przez kolejarzy rozwiązaniach niewiele się zmieniło. – Wykonawca nie uzgodnił jeszcze harmonogramu budowy przejścia do stacji metra Stadion i nie określił metody wykonania wejść dla tej stacji – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Na razie nic nie wskazuje na to, żeby wakacyjne zamknięcie części podmiejskiej linii średnicowej w związku z remontem mostu Średnicowego zostało wykorzystane przez budowniczych metra. – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaproponowały takie rozwiązanie, naszym zdaniem najlepsze z punktu widzenia pasażerów, ale wykonawca budowy stacji metra jeszcze nie odpowiedział – informuje Siemieniec.
Wiadomo na razie jedno: budowa metra nie jest bez wpływu na stan linii średnicowej. – Przy pracach budowy metra stwierdzono ruchy nasypu od strony toru nr 1. Niezbędne zabezpieczenie zapewnia wykonawca robót. Po wykonaniu prac związanych z budową stacji konieczne będzie stałe, profesjonalne zabezpieczenie nasypu na długości prowadzonych prac – twierdzi Mirosław Siemieniec.
Możliwe utrudnienia w ruchu już wcześniej doprowadziły do rezygnacji z bezpośredniego połączenia przejścia podziemnego stacji metra z tunelem kolejowym z wyjściami na perony.