Partnerzy serwisu:
Kongres Kolejowy

MEDCOM: asynchroniczny napęd pojazdu jednoczłonowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-09-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 11 września 2009

Podziel się ze znajomymi:

KONGRES KOLEJOWY
MEDCOM: asynchroniczny napęd pojazdu jednoczłonowego
Zastosowany w jednoczłonowym pojeździe EN81 (autobusie szynowym) układ napędowy 2xFT-300-3000, zasilany z sieci 3000 VDC, wykorzystuje dwa silniki 280 kW zapewniając bardzo dobre parametry dynamiczne jazdy (przyśpieszanie, hamowanie).

Przyspieszenie rozruchu wynosi 1,1 m/s2, a maksymalna prędkość 130 km/h.

\

Autobus szynowy EN81 z napędem asynchronicznym: pojazd i rozdzielnia WN

W obwodzie wejściowym zasilania zastosowano odgromnik, odłącznik uziemiający, wyłącznik szybki oraz układ pomiaru napięcia trakcyjnego. Napięcie wejściowe jest doprowadzone do rozdzielni wysokiego napięcia, w której są zlokalizowane zabezpieczenia oraz układy wstępnego ładowania do falowników i przetwornic statycznych. W rozdzielni przewidziano dodatkowe wyjście 3000 VDC, umożliwiające zasilanie dołączonego wagonu. Rozdzielnia RWN jest usytuowana z boku pojazdu i dostępna z peronu. Umożliwia to łatwą wymianę bezpieczników oraz konserwacyjną kontrolę styczników wejściowych.

Dwie przetwornice statyczne zapewniają zasilanie obwodów niskiego napięcia pojazdu trakcyjnego. Przy braku napięcia trakcyjnego przetwornice mogą być zasilane z peronowej sieci 3x400 V, co zapewnia pracę odbiorników zasilanych napięciem 24 VDC.

System napędowy jest sterowany przy pomocy nadrzędnego sterownika mikroprocesorowego, który umożliwia maszyniście zadawanie momentu rozruchowego, jazdę i hamowanie. Układ jest wyposażony w rejestrator zdarzeń pozwalający na ciągłe monitorowanie pracy napędu.

System napędowy 2xFT-300-3000 był pierwszym krajowym napędem asynchronicznym dla trakcji 3000V.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Innowacje

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Łukasz Malinowski 02 grudnia 2022

Technologie Medcomu docenione przez Siemens Mobility

Innowacje

Ekologiczne technologie Medcom na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako

Tabor i technika

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Innowacje

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Łukasz Malinowski 24 września 2021

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Infrastruktura

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Łukasz Malinowski 26 lipca 2021

Pierwsza hybryda z napędem Medcom już na torach

Innowacje

Zobacz również:

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Innowacje

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Łukasz Malinowski 02 grudnia 2022

Technologie Medcomu docenione przez Siemens Mobility

Innowacje

Ekologiczne technologie Medcom na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako

Tabor i technika

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Innowacje

Medcom: Ekologia napędza rozwój technologii

Łukasz Malinowski 24 września 2021

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Infrastruktura

Medcom: Sprzedaż rośnie, perspektywy są dobre

Łukasz Malinowski 26 lipca 2021

Pierwsza hybryda z napędem Medcom już na torach

Innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5