Zastosowany w jednoczłonowym pojeździe EN81 (autobusie szynowym) układ napędowy 2xFT-300-3000, zasilany z sieci 3000 VDC, wykorzystuje dwa silniki 280 kW zapewniając bardzo dobre parametry dynamiczne jazdy (przyśpieszanie, hamowanie).
Przyspieszenie rozruchu wynosi 1,1 m/s2, a maksymalna prędkość 130 km/h.
Autobus szynowy EN81 z napędem asynchronicznym: pojazd i rozdzielnia WN
W obwodzie wejściowym zasilania zastosowano odgromnik, odłącznik uziemiający, wyłącznik szybki oraz układ pomiaru napięcia trakcyjnego. Napięcie wejściowe jest doprowadzone do rozdzielni wysokiego napięcia, w której są zlokalizowane zabezpieczenia oraz układy wstępnego ładowania do falowników i przetwornic statycznych. W rozdzielni przewidziano dodatkowe wyjście 3000 VDC, umożliwiające zasilanie dołączonego wagonu. Rozdzielnia RWN jest usytuowana z boku pojazdu i dostępna z peronu. Umożliwia to łatwą wymianę bezpieczników oraz konserwacyjną kontrolę styczników wejściowych.
Dwie przetwornice statyczne zapewniają zasilanie obwodów niskiego napięcia pojazdu trakcyjnego. Przy braku napięcia trakcyjnego przetwornice mogą być zasilane z peronowej sieci 3x400 V, co zapewnia pracę odbiorników zasilanych napięciem 24 VDC.
System napędowy jest sterowany przy pomocy nadrzędnego sterownika mikroprocesorowego, który umożliwia maszyniście zadawanie momentu rozruchowego, jazdę i hamowanie. Układ jest wyposażony w rejestrator zdarzeń pozwalający na ciągłe monitorowanie pracy napędu.
System napędowy 2xFT-300-3000 był pierwszym krajowym napędem asynchronicznym dla trakcji 3000V.